• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и Сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни Партньори
    • НПО
    • Социално Отговорни Медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и Сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни Партньори
    • НПО
    • Социално Отговорни Медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и Сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни Партньори
    • НПО
    • Социално Отговорни Медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и Сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни Партньори
    • НПО
    • Социално Отговорни Медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Избрано
CSR News 05.01.2020

5 тенденции в корпоративната социална отговорност, които да следвате през 2020 г.

2019 година беше значима година за корпоративната социална отговорност, тъй като концепциите за корпоративна отговорност и устойчивост получиха значително медийно внимание, и тенденциите, които идентифицирах миналата година по това време (по-добър диалог, повече обучение, повече предотвратяване на бедстия, по-голяма справедливост и нарастващата важност на поколението Z) останаха навременни и актуални. Все пак 2020 г. обещава да донесе повече предизвикателства и възможности в областта и лидерите трябва да обърнат внимание на следните развиващи се глобални тенденции в корпоративната социална отговорност:

  • В търсене на истината. Въпреки че корпоративната прозрачност и оповестяване се очакват отдавна от заинтересованите страни, те вече не са достатъчни. С фалшивите новини, алтернативните факти и способността на платформите за социални медии да разпространяват съвършени лъжи в глобален мащаб, корпоративните заинтересовани страни не само търсят истината, но и я изискват като условие за правене на бизнес. Очаквайте да видите по-голям фокус върху трети страни и външни одитори и критици, които ще бъдат наемани да проверяват информацията, която компаниите споделят, и да я утвърждават като прозрачна и точна.
  • Постигане на въглероден неутралитет. Въпреки че много компании постигнаха голям напредък в намаляването на въглеродните емисии и отпадъци, само намаляването на въздействието върху околната среда от корпоративните процеси не е достатъчно; сега, заинтересованите страни изискват от компаниите да ги елиминират тотално. Повече компании използват възобновяеми източници на енергия и въглеродни компенсации, за да постигнат въглероден неутралитет (което трябва бъде независимо потвърдено), а идеята за „нулев отпадък“ става обичайна практика на работното място. Очаквайте да видите повече компании да преминат бързо към въглероден неутралитет и да направят по-големи крачки в посока на нулевите отпадъци през следващата година.
  • Подкрепа на служителите. Все по-често служителите призовават техните корпоративни лидери да бъдат въвлечени в общностите им и техните каузи по начини, нечувани само до преди няколко години. Докато предстоящите президентски избори в САЩ и излизането на Великобритания от Европейския съюз със сигурност ще изострят културните и политическите различия между заинтересованите страни, включително служителите, очаквайте да видите повече корпоративни лидери подтикнати да участват в местни и глобални публични политически дебати и да бъдат подведени под отговорност за своите действия (или бездействие) от своите служители.
  • Преследване на цел, а не на страст. Въпреки че страстта продължава да бъде важна за ръководството както на компаниите, така и на гражданските организации, все повече се разпознава, че страстите понякога са мимолетни, докато целта може да бъде трайна. Движението в посока създаване на корпоративна цел като начин за вдъхновяване на служителите и ангажиране на клиентите е разпознаване на факта, че целта може да бъде дълготрайна, а и географски агностична, водеща сила за дейността на компанията и нейната социална отговорност. Очаквайте да видите почти универсално възприемане на целта като утвърдена част от публичното портфолио на всяка компания.
  • В търсене на следващата голяма тема. Концепцията за корпоративна социална отговорност е актуална от 70-те години на миналия век, а корпоративната филантропия съществува от над сто години. Идеята за устойчивост е от десетилетия и ангажиментът на компаниите и служителите да допринасят чрез доброволчество е също толкова дългогодишен. Коя е следващата голяма тема? Много инвеститори и вътрешни лица изказват идеята за т.нар. ЕSG отчет (Environmental, Social and Governance reporting – пр. Екологична и социална оценка и управление) и „споделени ценности“, но тези понятия могат да изглеждат твърде академични за обикновения потребител или служител. Очаквайте да видите нови начини за популяризиране и описване на идеята за социално отговорните компании през новата година.  

Източник: Тимъти Дж. Макклимън за „Форбс“
https://www.forbes.com/sites/timothyjmcclimon/2020/01/02/5-corporate-social-responsibility-trends-to-follow-in-2020/#4d2023cc7e69

0
Тя мечтае да остане в своето семейство. Ти можеш да сбъднеш мечтата ѝ!Тя мечтае да остане в своето семейство. Ти можеш да сбъднеш мечтата ѝ!29.11.2019
SOS Детски селища България прокарва „Пътеки към свободата“ за 210 младежи27.01.2020SOS Детски селища България прокарва „Пътеки към свободата“ за 210 младежи

Подобни публикации

Избрано

Български форум на бизнес лидерите връчи юбилейните Десети награди за отговорен бизнес

CSR News 28.02.2013
Избрано

Форум на тема „Професията Мениджър „Корпоративна социална отговорност” се проведе на 10 януари в София

CSR News 11.01.2012
Избрано

CSR Bulgaria навърши 2 години

CSR News 08.10.2012
Избрано

Нова магистратура Корпоративна социална отговорност (финансов мениджмънт) стартира и в България

CSR News 08.12.2011
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.