5 тенденции в корпоративната социална отговорност, които да следвате през 2020 г.
2019 година беше значима година за корпоративната социална отговорност, тъй като концепциите за корпоративна отговорност и устойчивост получиха значително медийно внимание, и тенденциите, които идентифицирах миналата година по това време (по-добър диалог, повече обучение, повече предотвратяване на бедстия, по-голяма справедливост и нарастващата важност на поколението Z) останаха навременни и актуални. Все пак 2020 г. обещава да донесе повече предизвикателства и възможности в областта и лидерите трябва да обърнат внимание на следните развиващи се глобални тенденции в корпоративната социална отговорност:
- В търсене на истината. Въпреки че корпоративната прозрачност и оповестяване се очакват отдавна от заинтересованите страни, те вече не са достатъчни. С фалшивите новини, алтернативните факти и способността на платформите за социални медии да разпространяват съвършени лъжи в глобален мащаб, корпоративните заинтересовани страни не само търсят истината, но и я изискват като условие за правене на бизнес. Очаквайте да видите по-голям фокус върху трети страни и външни одитори и критици, които ще бъдат наемани да проверяват информацията, която компаниите споделят, и да я утвърждават като прозрачна и точна.
- Постигане на въглероден неутралитет. Въпреки че много компании постигнаха голям напредък в намаляването на въглеродните емисии и отпадъци, само намаляването на въздействието върху околната среда от корпоративните процеси не е достатъчно; сега, заинтересованите страни изискват от компаниите да ги елиминират тотално. Повече компании използват възобновяеми източници на енергия и въглеродни компенсации, за да постигнат въглероден неутралитет (което трябва бъде независимо потвърдено), а идеята за „нулев отпадък“ става обичайна практика на работното място. Очаквайте да видите повече компании да преминат бързо към въглероден неутралитет и да направят по-големи крачки в посока на нулевите отпадъци през следващата година.
- Подкрепа на служителите. Все по-често служителите призовават техните корпоративни лидери да бъдат въвлечени в общностите им и техните каузи по начини, нечувани само до преди няколко години. Докато предстоящите президентски избори в САЩ и излизането на Великобритания от Европейския съюз със сигурност ще изострят културните и политическите различия между заинтересованите страни, включително служителите, очаквайте да видите повече корпоративни лидери подтикнати да участват в местни и глобални публични политически дебати и да бъдат подведени под отговорност за своите действия (или бездействие) от своите служители.
- Преследване на цел, а не на страст. Въпреки че страстта продължава да бъде важна за ръководството както на компаниите, така и на гражданските организации, все повече се разпознава, че страстите понякога са мимолетни, докато целта може да бъде трайна. Движението в посока създаване на корпоративна цел като начин за вдъхновяване на служителите и ангажиране на клиентите е разпознаване на факта, че целта може да бъде дълготрайна, а и географски агностична, водеща сила за дейността на компанията и нейната социална отговорност. Очаквайте да видите почти универсално възприемане на целта като утвърдена част от публичното портфолио на всяка компания.
- В търсене на следващата голяма тема. Концепцията за корпоративна социална отговорност е актуална от 70-те години на миналия век, а корпоративната филантропия съществува от над сто години. Идеята за устойчивост е от десетилетия и ангажиментът на компаниите и служителите да допринасят чрез доброволчество е също толкова дългогодишен. Коя е следващата голяма тема? Много инвеститори и вътрешни лица изказват идеята за т.нар. ЕSG отчет (Environmental, Social and Governance reporting – пр. Екологична и социална оценка и управление) и „споделени ценности“, но тези понятия могат да изглеждат твърде академични за обикновения потребител или служител. Очаквайте да видите нови начини за популяризиране и описване на идеята за социално отговорните компании през новата година.
Източник: Тимъти Дж. Макклимън за „Форбс“
https://www.forbes.com/sites/timothyjmcclimon/2020/01/02/5-corporate-social-responsibility-trends-to-follow-in-2020/#4d2023cc7e69