5 начина, по които АТ&Т стимулира служителите си да направят промяна
Но истинката красота в кампанията „Направи едно нещо” е умението да постигне културна промяна. В края на краищата, щом вендъж ангажирате служителите си да променят поведението си, неминуемо те ще са двигателите на промяната на корпоративната култура.
Ето 5 ефективни стратегии, които от компанията откриват за важни:
1. Бъдете оригинални и приветствайте иновации – Бъдете прозрачни и споделяйте със служителите си къде се намира компанията в дългото пътешествие към устойчивостта, докато в същото време ги поканете да участват с идеи. Съчетайте кампанията „Направи едно нещо” с вашата компания и с културните норми в организацията, защото иначе служителите няма да й вярват. Например в АТ&Т едно от предложенията за „Направи едно нещо” е служителите да споделят идеите си чрез специално направен вътрешен уебсайт, на който те могат както да предложат нови решения за продуктите и услугите на компанията, така и да коментират и оценяват съществуващите – идеите с най-много гласове се разглеждат от вътрешния фонд „АТ&Т Лидерство”.
2. Подчертайте историите на служителите – Мотивирайте служителите чрез признание на тяхната работа и усилия. Всеки месец АТ&Т публикува такива истории във вътрешния уебсайт в раздел новини. Също така стимулират преките ръководители на компанията да наблюдават развитието на идеите в кампанията „Направи едно нещо”. Миналата година компанията публикува и разпространи чрез вътрешните си канали много истории на служителите си, а тази година наградиха 4 Шампиона в кампанията „Направи едно нещо”.
3. Направете го в унисон с бизнеса си – Най-добрия начин да ангажирате служителите си към голямата цел Устойчивостта е като свържете социалната си политика към бизнес целите и ценностите. Магазините на AT&T се разпростират из цялите Съединени Щати, а една от новостите е създаване на регионални екипи за кампанията „Направи едно нещо”. Един пример е насърчаването на клиентите за електронни фактури, което е една от целите на AT&T. През миналата година един от регионалните екипи увеличи броя на клиентите, ползващи електронни фактури с 4 пъти.
4. Направете го просто и забавно – Служителите така или иначе изпълняват много задължения, затова направете вашите инициативи забавни и неизискващи много усилия. Много важно е да подчертаете, че това не е работна задача, а нещо, което наистина е забавно и води до позитивен резултат. Един от начините да го направите е да комуникирате със служителите си по креативен и вдъхновяващ начин (в стил „мисли бързо” и кратко анимационно видео) и винаги се старайте да не отнемате много от ценното им време.
5. Подчертайте екипната работа – Оставете служителите си да разберат, че кампанията „Направи едно нещо” започва с индивида, но всъщност реалния резултат се постига чрез колективна работа. Като част от вътрешния „Направи едно нещо” сайт, служителите могат да започнат, управляват или следят много от екипите: в момента повече от 300 екипа от САЩ увеличават позитивното си въздействие. Един от екипите в Тексас започна рециклирането на празни кашони в склада, в които работят. До момента те са рециклирали 159,156 кг кашони и 30,668 кг пластмаса, като по този начин са спестили 17,500 долара от транспорт на отпадъци. Това е колективно въздействие!
Чрез осъществяването на кампанията „Направи едно нещо” служителите на АТ&Т са предотвратили извозването на 115 000 кг отпадъци към сметищата и са спестили около 7 милиона галона вода. Максималния успех ще бъде когато следващата велика идея за инициатива се роди от човек, участващ в кампанията, а не от управленското равнище. Тогава културната промяна реално ще бъде факт!
Източник: http://www.triplepundit.com/
Превод: Анастасия Велева