600 деца превземат фабрики, лаборатории и бизнес пространства в „Гордея се с труда на моите родители”
Целите на програмата са да разкрие пред децата творческата страна на труда, да бъдат демистифицирани парите като ценност и да бъде ясно показано, че те са измерител на приноса на всеки трудещ, който той има за създаването на крайния продукт или услуга. Днес изграждането на адекватна ценностна система е резултат не само на семейната и училищна среда, но и грижа на бизнеса, тъй като родителите са все по-ангажирани с живота на компаниите, в които работят.
„Гордея се с труда на моите родители” осветява ясно няколко тенденции: завръщане към онаследяването на професията, осмисляне на собствения труд от страна на служителите и на неговата ценност, разширяване на възможностите за ранно кариерно ориентиране чрез съпреживяване на професиите от страна на децата. Наблюдава се и нарастваща съпричастност на все повече служители на компаниите, без да са пряко ангажирани с реализирането на инициативата.
Устойчивостта на националната инициатива „Гордея се с труда на моите родители” води до естественото й разширяване и надграждане. Тази година нейният финал ще бъде „Базар на професиите”, отворен за всички родители и подрастващи.
От 2014 г. се осъществява обмен на деца между компаниите, като по този начин те получават възможност да научат за повече и различни професии. “Гордея се с труда на моите родители“ е програма на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, а целта е да бъде ежегодна и да обхване бизнеса в цялата страна. Тази есен в 21 компании ще гостуват повече от 600 деца от 19 града – Асеновград, Благоевград, Бургас, Варна, Гоце Делчев, Гълъбово, Девня, Димитровград, Карлово, Кърджали, Пирдоп, Плевен, Пловдив, Сливен, София, Панагюрище, Перник, Пирдоп и Сливница. Медийни партньори на проекта са БНТ, България он ер, Radio Family, списание Първите 7, Investor.bg, Computerworld, b2b media, CSR Bulgaria, HealthyNews Media.