• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Маркетинг, обвързан с кауза
CSR News 20.06.2010

Бизнесът печели от маркетинг, обвързан с кауза

Потребителите отделят два пъти повече време, за да разглеждат кауза реклами, отколкото обичайните корпоративни реклами. В резултат, 47% от изследваните потребители са предпочели продукт, чиято реклама е била обвързана с кауза, а само 27% – продукта рекламиран по стандартния начин, съобщи в новия си бюлетин ICYGEN.

Често кауза маркетингът (cause-related marketing) се описва с понятия като алтруизъм, филантропия, корпоративна социална отговорност или просто човещина. Това е дейност от взаимен интерес, при която бизнесът се обвързва със социално-значима кауза с цел подобряване на имидж и промотиране на продукт или услуга.

Каузи много – природни паркове, бездомни животни, културно и исторически значими сгради и паметници, обществено значими заболявания, патриотични и общонационални инициативи. Какво печелят каузите е пределно ясно в повечето случаи. Големият въпрос е какво печели бизнесът?

За маркетинга, обвързан с наистина добре подбрана кауза, успехът е гарантиран. Резултатите от проведените проучвания са категорични: при еднакви други условия, по-голямата част от потребителите предпочитат продуктите или услугите на компания, която се застъпва за нещо повече от печалбите си.

Основните проблеми, които хората искат да бъдат подкрепени от компаниите, са свързани с нарастващите вътрешно-социални нужди. Те включват икономическото развитие (а именно, създаване на работни места, повишаване на доходите, подобряване на условията на труд), здравето и болестите, раждаемостта, околната среда, образованието, оказването на помощ при бедствия.

Когато една компания застава зад кауза, която наистина й е по сърце, то тя дава човешко лице на своя бизнес и заявява лични и граждански убеждения и позиции. Ако те съвпаднат с тези на целевия за компанията пазар, то действията ще й донесат по-добра репутация и увеличено внимание от страна на медиите.

Кауза маркетингът може да се превърне в сърцето и душата (в буквален и преносен смисъл) на един маркетингов план. Той работи комплексно и ефективно за увеличение на продажбите, повишена пазарна видимост, повишена лоялност на клиента, подсилване на позитивния фирмен имидж и не на последно място, предизвиква завишен медиен интерес и отразяване.

Не е нужно да ходим надалеч, за да открием успешни примери за кауза маркетинг. Такъв е примерът за националната кампания “Алкохолът е ЛОШ шофьор”. Номинирани в категорията маркетинг, обвързан с кауза на наградите за социална отговорност, учредени от Българския форум на бизнес лидерите, са компании, чието лого на хранителен продукт подсеща децата да си мият ръцете преди хранене, и такава, която предлага опаковка, приканваща към разделно събиране на отпадъците.

 

Каузи много. А има ли бизнеси, които още не са показали човешкото си лице?

Източник: technews.bg

2
Съвременен ехокардиограф помага на децата със сърдечни заболяванияСъвременен ехокардиограф помага на децата със сърдечни заболявания11.06.2010
Филиал „Света Неделя” на УниКредит Булбанк става изложбена зала за творбите на млади художници23.06.2010Филиал „Света Неделя” на УниКредит Булбанк става изложбена зала за творбите на млади художници

Подобни публикации

Маркетинг, обвързан с кауза

Маркетинг с мисия

Manager 16.08.2011
Маркетинг, обвързан с кауза

GLOBUL стартира четвъртата кампания „Шофирай безопасно. Говори с hands-free!”

Globul 29.06.2010
Маркетинг, обвързан с кауза

Маркетингът, свързан с кауза: Да правиш пари, докато правиш добро

CSR News 10.07.2010
Маркетинг, обвързан с кауза

Бизнесът печели от маркетинг, обвързан с кауза

CSR News 20.06.2010
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.