Бизнесът и енергоспестяващите крушки
Пример затова е САЩ. От януари 2012 г. всички крушки, продавани в САЩ, включително с нажежаема жичка или компактните флуоресцентни крушки (CFLs), ще трябва да отговарят на изискванията за ефективност, определени от Закона за енергийната независимост и сигурност (Energy Independence Security Act).
В момента крушките с нажежаема жичка не отговарят на тези изисквания, оставяйки възможност за разрастването на пазара на компактните флуоресцентни крушки. Така спестяването на пари и екологичният избор могат да се изразят в заменянето на обикновените крушки в сградите и офисите със CFL.
Според Energy Star, всяка поставена CFL крушка спестява средно 5.41 долара разходи, 51 киловат часа енергия и 35 кг емисии въглероден диоксид годишно. Броят на CFL е нараснал значително – от 21,0 милиона през 2000 на 397 млн. през 2007 година.
Ето няколко съвети от организацията за тестване и сертификация CSA International за това какво да търсите при покупката на CFL крушки:
1. Избирайте само CFL крушки, които са изпитани и сертифицирани от национално призната организация, за да се гарантира, че са били тествани по необходимите стандарти за безопасност и производителност. Знакът за сертифициране трябва да фигурира, както на продукта, така и на опаковката му.
2. Изберете продукти, квалифицирани като Energy Star, за да се гарантира, че ще предоставят най-голям размер на енергийни спестявания. Energy Star квалифицираните CFL крушки имат и минимум две години гаранция.
3. Изберете крушка, която най-добре отговаря на осветителното тяло. Предлагат се различни размери и форми. Има и такива, които приличат на тези с нажежаема жичка и биха изглеждали по-добре, ако се виждат.
4. Определете колко светлина Ви е наистина необходима, за да изберете подходящ размер и мощност.
Независимо дали ще купите няколко енергоспестяващи крушки за дома си или стотици, за да оборудвате бизнес сградата си, тези правила са валидни – винаги търсете доказано доброто, сертифицираното и това, което ще Ви спести пари и ще бъде полезно за околната среда.
Автор: Петър Петров
Източник: EcoMedia