• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Околна среда и Екология
b2b magazine 28.06.2013

Четиринадесет компании грабнаха престижни отличия за зелен бизнес

Фирмите, класирани на челните места във всяка отделна категория, получиха обществено признание за зелените си постижения. Отличените компании бяха удостоени със специални статуетки и сертификати от организаторите на конкурса. Тържествената церемония се проведе снощи в „Кемпински хотел Зографски”, в приятната компания на уиски „Джеймисън” и питиета на Винпром „Пещера”.

Националният конкурс „Най-зелените компании в България” се провежда за трета поредна година. Стремежът на организаторите е той да се превърне в ежегодна традиция, която да провокира фирмите да инвестират в екологични политики.

„Българските компании вече виждат предимствата на това да управляват бизнеса си в посока устойчиво развитие. Както неведнъж сме заявявали, зеленият бизнес е модерен бизнес”, добави Надя Маринова, управляващ партньор на b2b Media.

Престижни отличия бяха връчени на кандидати от цяла България. А ето и наградените по категории:

  • Индустрия, производствен сектор, рециклираща промишленост, управление на отпадъци.
    Първо място бе отредено на „Холсим България” АД. Те спечелиха симпатиите на журито със своят проект за опазване на биоразнообразието – 80% от всички кариери за суровини с висок риск за биоразнообразието разполагат с подробен план за неговото опазване. Освен това използват отпадъците си като алтернативни горива. Заместването на конвенционалните горива е близо 65%.
    Второ място бе отредено на „Рока България” АД, а трето зае „Огняново К” АД.
  • Автоиндустрия, транспорт и телекомуникации.
    Тук престижното отличие е за „Мобилтел” ЕАД. Техният проект „Мтел ЕКО Грант” е ежегодна дарителска програма, която финансира безвъзмездно малки, но стойностни проекти в областта на екологията.
    Второ място бе отредено на „Ентърпрайз Комюникейшънс Груп” ООД, а трето зае „ОРБИТ” ЕООД.
  • Финансови услуги 
    „Банка ДСК” бе отличена за най-зелена финансова институция. Основните сгради на банката в София са истински “флагмани” в управлението на околната среда, в целенасочените грижи за нейното опазване. Две от тях разполагат със сертификат за енергийни характеристики – енергиен клас А (най-високата категория); нова климатична система с директно изпарение, нова вентила-ция за банковия салон, подменени електрическата и ВиК инсталации, трикамерен стъклопакет и най-високия клас PVC дограма
    Второ място бе отредено на „Таксбек” ЕООД, а трето зае „Българо-Американска Кредитна Банка” АД.
  • Енергетика и технологии. 
    „Зеленият Оскар” бе грабнат от Богомил Стефанов, управител на компания „Хексагон Билд”. Това е единствената компания в България, извършваща високо технологични тестове за енергийна ефективност и в частност Blower door тест, който има за цел оптимизация на отоплението и изолацията на сградите.
    Второ място бе отредено на „ОМНИКАР БГ” ЕООД, а трето зае „ЧЕЗ Разпределение България” АД.
  • Строителство и недвижими имоти.
  • „Б.Н.К. ООД” спечелиха престижното бизнес отличие. Сграда 15 от ТЦЕ е сертифицирана по стандарта за устойчиви и зелени сгради BREEAM. Освен това компанията използва рециклирана хартия, когато е нужно разпечатване на документи.
    Второ място бе отредено на „Тишман Мениджмън Кампъни” ЕООД, а трето зае „Хидроенергийна компания” ООД .

  • Туризъм, хотелиерство и развлекателна индустрия
  • Хотел „Ястребец Уелнес и Спа” спечели първото място в своята категория. Похвално е, че алеите в парка са направени без изсичане на дървета (прокарани са между дърветата), а в хотела домакинството използва електрокар, а не мини бус. Освен това чешмите са направени така, че като са максимално отпуснати не изтича повече от 12 л/мин. (според стандарта за хотели). Второ място бе отредено на Туристическа Компания ЕООД, а трето зае Спа Хотел „Белчин Гардън”.

  • Хранителна индустрия, сектор „услуги”, търговия и селско стопанство.
  • „Загорка” АД спечели наградата за „Най-зелена компания” в своята категория. Фирмата цели да постигне минимизиране на въглеродния отпечатък, а също и поставя „зелени” изисквания към партньорите си. Пивоварната разполага със „Зелен склад за готова продукция”, който е сертифициран по BREEAM. Второ място бе отредено на „Кауфланд България ЕООД енд КОКД”, а трето зае „Eспо Груп” ООД.

  • Медии, комуникации и ПР
  • „Зеленият Оскар” бе присъден на „ДеКони Интернешънъл АД”  Агенцията разполага с въглероден калкулатор, посредством който се следят нивата на СО2 в офиса. Не използва асансьори, нито еднократни торбички или съдове.

  • Обществени организации, общини и държавни структури.
  • ОП „Чистота Пловдив” грабна престижното отличие за Зелена публична организация. „Чистота Пловдив” са извършили цялостна подмяна на сметосъбиращата техника, работеща с дизелово гориво, с хибридни транспортни средства работещи с дизелово гориво в комбинация с ел. енергия. Второ място бе отредено на Национална агенция за приходите.

„Това, което ни радва е, че тази година отчитаме повишен интерес към конкурса. Фактът, че са кандидатствали 10% повече компании, в сранение с миналата година, е повече от красноречив”, заяви изпълнителният директор на b2b Media Валентин Маринов.

Организаторите раздадоха и награди в пет специални категории. Отличие за  „Принос към зелената идея” получиха три компании Green Life Property Development”, Интерпред СТЦ София Ад и А1 Лимитед ЕООД. Следващата специална награда бе за „Безхартиен офис”. С нея бяха удостоени „Свилоза”  АД и „Либхер-Хаусгерете Марица” ЕООД. Награда за  „Зелена иновация” получиха „Фиерхаутен България” ООД, Горубсо-Кърджали АД и Идеал Стандарт – Видима  АД. Призът.

За втора поредна година се даде отличието „Зелена личност”. Специалния приз получи Марина Стефанова, изпълнителен директор на Българската мрежа към Глобалния договор на ООН.

Поради големия брой участници b2b Media награди две компании за „Зелен дебют” – Aesthe Clinic Beauty и България Он Ер ООД.

Събитието се проведе с подкрепата на Община София, Пощенска банка. Медийни партньори  на събитието са Bulgaria On Air TV, БТА, Дарик радио, DarikFinance, Euinside и организации партньори  BBLF, БДВО, CSR.

3
Проведе се фолклорен фестивал, част от кампанията „Шанс за щастливо бъдеще”26.06.2013
Мтел с най-добри вътрешни комуникации28.06.2013

Подобни публикации

Околна среда и Екология

Днес PARK(ing) Day превзема 21 места за коли в София

CSR News 21.09.2012
Околна среда и Екология

Очаква се ръст на инвестициите в енергийна ефективност

CSR News 25.10.2014
Околна среда и Екология

Едно, две, три – Рила почисти!

CSR News 28.08.2014
Околна среда и Екология

Макс Европа с награда от Европейска седмица за намаляване на отпадъците

Max Europe 24.01.2014
Pages: 1 2
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.