• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Избрано
CSR News 28.09.2010

Да бъдем социално отговорни към служителите си

Семинарът беше открит от посланика на Кралство Нидерландия – Карел ван Кестерен и министъра на труда и социалната политика Тотю Младенов. По темата за КСО говориха: Естер Вилзен, координатор проекти КСО в Министерството на икономическите връзки на Нидерландия и Веселин Илков, отговорен за КСО политиките в Министерството на труда и социалната политика, изпълнителният директор на CSR Bulgaria – Борис Колев и Елена Тошева, отговорна за корпоративните партньорства също в CSR Bulgaria.

Нашият екип се включи по темата с презентация на тема: “Да бъдем социално отговорни към служителите си”. Представени бяха много интересни статистики и цифри синтезирани от проучвания в сферата проведени във Великобритания и другите държави от Европейския съюз. Акцентът бе върху твърдението, че “вътрешната корпоративна социална отговорност” или с други думи, тази която е насочена навътре към компанията, към нейните служители е от първостепенна важност. Тя е първата и най-основна стъпка към изграждането на устойчиво развитие на бизнеса ви и на успешната КСО политика.

Представяме ви превод на една статия, която описва част от аргументите, поддържащи тази теза. Тя набляга на доброволчеството като практика за повишаване на активността у служителите ни. Твърденията са синтезирани от проучване на повече от 200 компании във Великобритания.

Служителите в една компанията са нейният най-важен актив, извор на талант, знания, опит, умения, които са изключително важни за успеха на компанията.

По-лесно се работи с щастливи хора

Всички знаем колко лесно един човек,  който има лош ден, може да накара всички в офиса да се чувстват напрегнати.  Добрата КСО стратегия повишава удовлетвореността от работата, а щастливите хора са много по-продуктивни.

КСО ни помага да се почувстваме ценни и признати

Една от най-големите ползи на доброволчеството сред служителите е, че можем да видим позитивните промени, които носи то на нашите действия. В един наш нормален работен ден това остава незабелязано, особено когато ръководството не ни се доверява да вземем сами дори и най-основните решения. Добрата КСО политика внушава чувство на гордост у служителя, за това, че се е справил.

КСО ни дава свободата  да се включваме по свое собствено желание

Много хора не обичат особено да им се казва какво да правят, дори и когато се отнася до неща, които знаят, че трябва да ги направят. Добрата КСО стратегия, особено онази, която включва в себе си обикновените хора и иницираното от служителите доброволчество, излиза извън кодексите и и насоките и позволява на служителите си да отделят част от своето време и умения безвъзмездно.

КСО ни дава платформа, с която да  изложим на показ своите таланти

Съвременната работна сила става все по-квалифицирана и то в изключително много сфери, и доброволчеството сред служителите е добър начин да приложим някои от тези умения по начин, по който нашата работа не би ни го позволила.

КСО ни осигурява възможност за растеж и и развитие

Начинът, по който изявата на таланта се обвързва с нашите шефове, е чрез възможността, която ни се отдава да усъвършенстваме уменията си и това полага основите на напредъка в практиката. КСО и доброволчесвтото сред служители премахва бариерите между отделите и по много начини помага на служителите при определянето на техните цели за развитие в кариерата.

КСО ни дава възможност да променим нашата работна среда

Проучване, проведено преди няколко години, показва, че 90% от служителите напускат работата си, заради проблеми с тяхната „работата, ръководителя им, фирмената култура или работната среда”. КСО дава възможност служителите да иницират промени във фирмената култура и работната среда по един конструктивен и социално ангажиран начин.

КСО ни помага да регулираме нашия баланс между работа и личен живот

Един от основните фактори за оборота ни са служителите, които обаче често са „прегряли” от преумора. Доброволчеството не само, че действа като „предпазен клапан”, но и спомага за възстановяването на перспекривата пред нас и ни държи продуктивни.

КСО ни памага да изградим доверие в нашите лидери

Алчни, изолирани и незаинтересовани за своите служители: именно така много служители виждат онези на върха. Това не винаги е така, разбира се, но ако няма никакво доказателство за обратното, то този мит няма да си отиде скоро. КСО статегиите, които включват доброволчеството сред служителите на всички нива на бизнеса, изминават дълъг път, докато разрушат това недоразумение.

КСО ни помага да спрем да се чувстваме като наемници

Горе споменатото изледване открива и още нещо – над 90% от ръководството погрешно приема, че единствената причина да останем или да напуснем работа са парите. Участието в доброволчески инициативи помага да се разруши това убеждение и да не се чувстваме, сякаш се „даваме под наем”.

КСО ни помага да се чувстваме като “вкъщи”

Причините да запазим работата си не винаги са противоположните на тези да я напуснем. Служителите могат да останат на работа, която не харесват, защото са обвързани с други хора;  изпитват чувство на принадлежност към група или трябва да жертват неща, които са важни за тях, ако решат да се преместят. Добрата КСО стратегия увеличава тези усещания по начин, които никой офис не би могъл.

 

4
АстраЗенека отбелязва Световния ден на сърцето с безплатни прегледи27.09.2010
Джуниър Ачийвмънт България28.09.2010Джуниър Ачийвмънт България

Подобни публикации

Избрано

Обучение FUNDRAISING 2.0

CSR News 10.04.2017
Избрано

“Най-зелените компании в България” – конкурс организиран от b2b Media

b2b magazine 16.05.2013
Избрано

Включете се в Европейското съревнование за намаляване на въглеродния отпечатък

CSR News 03.12.2015
Избрано

БТПП ще си сътрудничи с Българската мрежа за корпоративна социална отговорност CSR Bulgaria

CSR News 15.03.2016
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.