• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Интервюта
CSR News 01.06.2015

“Една социална кампания трябва да бъде най-вече истинска”

21 ключови постижения в сферата на маркетинговите комуникации получиха престижното отличие Bright Awards. Най-оспорваната категория бе „Кампания за устойчиво развитие“, в която се включиха 27 кампании. Кампанията „Погледни бежанците с други очи“ на New Moment New Ideas бе отличена с 1-во място и получи престижната статуетка Bright Awards 2015.

{youtube}RxC8K2YJWgw{/youtube}

Представяме ви интервю с Костадин Крантев от New Moment New Ideas, създатели на кампанията „Погледни бежанците с други очи“:


1. Кампанията “Погледни бежанците с други очи”, която е победител в тазгодишното издание на БАПРА, е една от най-амбициозните, които са правени в България на тази тематика. Кое ви провокира да я създадете?

„Погледни бежанците с други очи“ е пряко следствие от ситуацията у нас, тъй като през изминалата година близо 9000 бежанци потърсиха закрила в България. И ако доскоро страната ни бе известна като една от най-гостоприемните държави, то ксенофобските прояви се превърнаха в обичайна практика. Дори след апелите на президента и премиера за толерантност, бежанците бяха посрещнати с враждебност и често научавахме от медиите за нападнати и дискриминирани мигранти, бити, гонени и обиждани, въпреки безизходната ситуация, в която се намират. Множество от българите не успяваха да видят бежанците такива, каквито са – обикновени хора, избягали от ужасяващо насилие. Точно това беше и целта на кампанията за промяна на отношението към бежанците в България, която New Moment New Ideas и Върховният комисариат на ООН за бежанците заедно реализирахме.

2. По ваши наблюдения как се прие кампанията и какъв беше нейният ефект върху обществото? Изпълни ли тя целите си?

Още в самото начало на кампанията знаехме, че промяната на цялостното отношение към бежанците е изключително амбициозна цел, но трябваше да започнем трудния разговор с обществеността. Няколко месеца по-късно опасенията ни се потвърдиха, тъй като макар кампанията да направи впечатление и да бе забелязана от много медии и стотици хиляди българи, тя не успя да промени анти-бежанските настроения и негативното отношение сред обществото. Основният ни подход – сравняването на нелеките съдби на бежанците и българските емигранти, бе припознат, но до достигането на най-голямата цел пред кампанията има още много работа, тъй като българите все още не могат да намерят способност „да погледнат бежанците с други очи“. Точно това ни накара да планираме продължение на кампанията и в края на юни по повод Международния ден на бежанеца ще реализираме пореден опит да помогнем на търсещите закрила и разбиране чужденци.

3. Какво трябва да съдържа една социална кампания, така че да е въздействаща и да изпълни своята цел за промяна?

Една подобна кампания трябва да е най-вече истинска. Да стъпва на прости човешки послания, които да нямат нужда от тълкуване, а от усещане. Колкото по-амбициозна е целта, толкова по-настоятелно тези послания трябва да бъдат повтаряни. Само тогава промяната (или поне първата стъпка от нея) може да стане реалност.

4. Кой беше вашият най-голям партньор при реализирането на кампанията?

За кампанията „Погледни бежанците с други очи“ най-голямата заслуга е на Върховният комисариат на ООН за бежанците (ВКБООН) и на екипа на New Moment New Ideas. Получихме изключително ценна подкрепа и от редица медии, колеги в бранша и приятели. Както сигурно знаете, наред с телевизионния клип и външната реклама, част от кампанията беше изявата на детския хор от бежанци, който научи и изпя на български „Я кажи ми, облаче ле бяло“. Ключова роля за репетициите и последвалата изява имаха музикалният педагог Рози Караславова, администрацията на Центъра за временно настаняване на бежанци в Овча купел, екипа на телевизионното предаване „Комиците“ и ръководството на НДК в лицето на г-н Мирослав Боршош. Наред с всички позитивно настроени партньори, естествено, видяхме и как много врати се затваряха на пътя ни. Но, както вече казах, още в началото знаехме, че ще е трудно.

5. Вие сте дарили кампанията на ВКБООН. Това е част от вашата политика по корпоративна социална отговорност или акт на обвързаност само с конкретната кауза?

„Погледни бежанците с други очи“ не е първият pro bono проект на New Moment New Ideas и със сигурност няма да бъде последният. Агенцията неведнъж през годините работи по подобен начин с каузи и организации, давайки своя принос за реализацията на кампании в обществен интерес. Така че, използвам възможността да приветствам всички подобни проекти и заинтересовани страни да разчитат на New Moment като потенциален партньор за комуникирането и реализацията на своите цели.

 


****************

В категория „Кампания за устойчиво развитие“ можеха да участват кампании, демонстриращи дългосрочен ангажимент на компанията в сфери от обществена значимост, както и проекти в сферата на корпоративната социална отговорност (CSR). Насърчават се кампании, които са в унисон с ценностите и философията на компанията, като обединяват в изпълнението си различни заинтересовани страни и лица (stakeholders) и обхващат различни процеси в дадена компания. В категорията могат да участват и кампании, организирани от неправителствени организации; кампании, насочени и подкрепящи опазването на околната среда и кампании в подкрепа на интеграцията на малцинствени общности и групи в риск.

Най-голяма конкуренция през 2015 г. имаше в категория „Кампания за устойчиво развитие“ – участваха 27 кампании. Кампанията „Погледни бежанците с други очи“ бе отличена с 1-во място и получи престижната статуетка Bright Awards 2015.

Това интервю се реализира със съдействието на Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА)

Интервюто подготви Десислава Тодорова, Главен редактор на CSR Bulgaria

4
Децата на Смилян вече знаят кой лети в небето над тяхДецата на Смилян вече знаят кой лети в небето над тях01.06.2015
TELUS International Еurope ще инвестира 30 000 лева в ремонтирането на Комплекс за социални услуги за деца и семейства в Пловдив02.06.2015

Подобни публикации

Интервюта

Корпоративната социална отговорност в Solvay Sodi е исторически обусловена

Solvay Sodi 07.01.2014
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Интервюта

Стремежът за диференциация на марката е една от причините бизнесът да търси сътрудничество с нестопанския сектор

SOS Детски селища 04.07.2013
Интервюта

При даряването за каузи, най-важна е отчетността

Каритас България 18.11.2013
Интервюта

Корпоративната социална отговорност в България се развива

Фондация "За Нашите Деца" 20.08.2012
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.