Face to Face организира кампания за превенция на трафика на бебета
Какт посочват организаторите от Face to Face, кампанията има за цел да информира за проблема трафик на бебета като запознае с последствията от тази дейност, да мотивира младите ромки като майки и да им даде аргументи и методи да отстояват майчинските си права сред общността и семейството. Други важни цели са също обучение на младите майки на принципите на семейно планиране и методите за предпазване от нежелана бременност и помощ, за да осъзнаят гражданската си позиция и социалните си права. Организаторите очакват, чрез участието на известни личности от ромски произход да засилят интереса и мотивацията към кампанията. Фактите са крайно обезпокоителни. Според тях България е отправна точка, транзитен пункт и крайна дестинация на трафика на жени и деца, а извеждането на бременни жени от страната с цел продажба на бебета вече се е превърнало в старателно организиран бизнес. България е основен източник на трафик на деца в Европа.
Както посочват от Face to Face, само до юни 2010 г. в община Варна са регистрирани 19 случая на трафик на бебета. През 2009 г. властите са идентифицирали 289 жертви на трафик, от които 44 деца.. През 2008 г. жертвите са били 250. Най-лошото е, че българките дори нямат съзнание, че са жертви, добавят инициаторите. Според тях, тежките социални условия сред ромското население пораждат неграмотност и невъзможност за справяне с проблемите на майка и семейство. Социалната изолация в някои от ромските квартали води до фактическо изпадане от социалните структури и невъзможност за идентифициране на нуждите и справяне с тях.
Очакваният ефект от камапанията е повишаване на информираността относно проблема трафик на бебета, повишаване на информираността относно възможностите за предотвратяване на нежелана бременност и семейно планиране, подпомагане на ромската общност да се включи в социалните структури, както и мотивиране на млади ромки чрез примера на известни личности от ромски произход да заемат отговорна социална и гражданска позиция като майки. Ние от NewBusiness.bg сме убедени, че тези проблеми са изключително сериозни и пожелаваме успех на инициативата.
Източник: NewBusiness.bg