Intel Foundation мотивира младите предприемачи
Второ място бе присъдено на Magoosh от University of California, Berkeley за тяхната технология за персонализирана академична подготовка за тестове, която позволява на студентите да учат чрез кратки видео форми, които доставят съдържанието според силните и слабите страни на всеки студент. Трето място зае ADTELLIGENCE от Университета в Манхайм, Германия, за технологичната платформа за рекламно таргетиране в социалните мрежи, която позволява на рекламистите да таргетират своите кампании по-точно, и да увеличат приходите от онлайн пазаруване на база реални данни от потребителите на социални мрежи, или single sign-on services като Facebook, Connect and Open Social.
“Повече от четири десетилетия Intel е лидер в иновациите,” заяви Уенди Хокинс, изпълнителен директор на Intel Foundation. „Затова, ние разбираме, че някои от най-добрите идеи са все още някъде по света, в умовете на днешните студенти. Като помагаме на тези идеи да се развият, ние насърчаваме студентите и младите хора, като участниците в това състезание, да въздействат положително на обществото, което в бъдеще ще подмогне засилването на световната икономика”.
Състезанието се проведе в Haas School of Business в University of California, Бъркли, Калифорния, като участваха 27 отбора от 19 страни, сред които и български отбор с приложението OpenBuildings – енциклопедия на сградите по света, която може да се редактира. OpenBuildings създава директория със сгради, която може интелигентно да филтрира информацията, и позволява на посетителите лесно и бързо да намират архитектурата, която ги интересува. Intel+UC Berkeley Technology Entrepreneurship Challenge е създадено през 2005 г., и е съвместен проект на Intel Foundation и Центърa за предприемачество и иновации Lester на UC Berkeley, като идеята е да мотивира младите предприемачи да развиват иновативни технологии, които решават истински предизвикателства за света, да създават жизнеспособни бизнес модели, и да пренесат тази технология от университетските лаборатории на пазара.
Тази година финалистите представиха бизнес планове, които отразяват революционни постижения в области като здравеопазване, технологии, околна среда и образование. Тези планове влкючват решения за алтернативнна енергия, управление на отпадъците, ранна диагностика на рака на гърдата, болести, приченени от храна, онлайн образование и технологии за комуникация между човек и компютър. Представители на повече от 20 водещи компании от Сан Франциско и околността бяха жури на състезанието и дадоха на отборите ценна обратна информация.