• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Околна среда и Екология
CSR News 09.10.2012

Как най-добре да използваме приходите от търговията с емисии в България

България ще има най-голяма полза, ако цялата сума от приходите (100 %) отива за екологични проекти в различни сектори. Необходимо е да има ясни критерии, на които да отговарят тези проекти – намаляване на емисиите, създаване на зелени работни места, подкрепа на отделните домакинства за повишаване на енергийната ефективност.

През държавния бюджет ще минават над 30% от реализираните средства, като част от тях  ще отиват за покриване на международните ангажименти на България по климатичните споразумения. Не трябва да се допуска с останалата част от средствата да се финансират проекти, несвързани с климата, субсидиращи изкопаемите горива или по друг начин  влошаващи състоянието  на климата.

Сдружение “За Земята” препоръчваме финансиране на малки децентрализирани мощности във възобновяема енергия (слънце, вятър, вода, геотермална енергия, биомаса, биогорива и биогаз), енергийна ефективност (ЕЕ), залесяване и други добри зелени практики.

Търговията с емисии и механизмите за финансиране на проекти, свързани с нея са една от малкото възможности за финансиране на мерки за ЕЕ и ВЕИ във фамилни къщи и малки стопанства. Затова тази сфера трябва да бъде приоритетна при използване на приходите от търговията с емисии. В контраст на това европейските структурни фондове могат да осигуряват средства само за публични сгради и многофамилни жилищни сгради. 

За по-ефективно оползотворяване на средствата трябва да се улесни достъпа на общините до тези средства и да се използват парите предимно за енергийна ефективност и схеми за устойчив транспорт.

Процент от средствата трябва да се насочват за образование за околна среда  и за информационни кампании, насочени към обществото.

Не трябва да се подкрепят спорни и недоказали се технологии като улавяне и съхранение на СО2, изгаряне на отпадъци и други, които няма да допринесат за намаляване на емисии.

България има минимален  опит в търговията с емисии и смятаме, че е много навременно да представим добрите практики от нашите партньори в ЕС.

Добри практики

Какво се прави в Чехия

Със средствата от търговията с емисии, които донесоха на Чехия повече от 800 милиона евро, страната разгърна мащабна програма за реновиране, по която бяха санирани няколко хиляди панелни блока и няколко десетки хиляди еднофамилни къщи. 

Какво се прави в Германия

Германският „Специален фонд за енергия и климат” разпределя 100% от приходите с търговията с емисии за международни и национални климатични проекти. Осигурява прозрачност и сигурност за средствата всяка година. Схемата „ефективен дом” е финансирана с пари от търговията с емисии.

Доброто функциониране на този фонд показва високото ниво на ангажимент на правителството с климатичните политики, което от своя страна осигурява сигурност  и предвидимост за инвеститорите. За да бъде стабилен, фондът разполага с минимален годишен бюджет.

Търговията с емисии не е и не трябва да е цел – тя е само едно от средствата за постигане на целите, разписани в Протокола от Киото.Смисълът на търговията с емисии е в намаляването на емисиите в страната по начин, който не натоварва националния бюджет, а не да е източник на средства за него.

 

 

1
CSR Bulgaria навърши 2 годиниCSR Bulgaria навърши 2 години08.10.2012
Стартира академия „Иновация в действие”09.10.2012

Подобни публикации

Околна среда и Екология

Добри практики за компенсиране на биологичното разнообразие

EcoMedia 09.07.2010
Околна среда и Екология

Съвети за пестене на енергия

ЧЕЗ България 08.07.2010
Околна среда и Екология

Зеленият проект на Аурубис България

Aurubis Bulgaria 15.03.2013
Околна среда и Екология

Нестле отвори първата в света фабрика изцяло независеща от външни водоизточници

CSR News 02.11.2014
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.