• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Околна среда и Екология
CSR News 25.01.2013

Как с твоята памучна тениска можеш да направиш промяна?

 

Вземете за пример една кола или студена бира – само малка част от използваната вода е в бутилката. По-голямата част е използвана за да се отгледа захарна тръстика или хмела, от който се правят тези напитки.

Количеството на прясна вода, нужна за посрещането на нуждите на хората и природата е ограничено, но търсенето се увеличава с всяка година.  70% от използваната вода от човечеството в глобален мащаб се използва за агрикултурата. Водата е от жизнено значение за храната, която ядем, както и за реколтата, като например памука.

WWF работи с фермери и бизнеси, които изкупуват тяхната продукция за да развие устойчиви методи за отглеждане. Това изцежда нашите водни ресурси – не само за памука, но и за други “жадни реколти” като например ориза и захарната тръстика.  От фермери от Пакистан и Индия до изпълнителни директори в САЩ и Южна Африка, ние помагаме на хората да използват водата по-отговорно. С подкрепата на WWF, Инициативата за По-добър памук, работи с фермери за отглеждането на памук с по-малко вода.

В Пакистан, Инициативата работи с 75,000 фермери, които като резултат от съвместната работа, са подобрили индикатора за използвана вода с 39%, и са увеличили приходите си с 11%. Също така те използват 47% по-малко пестициди и 39% по-малко химически торове. Това е добре за тях самите, добре за общностите им, добре е за рибата, птиците и други животни, които разчитат на реките и езерата за живота си – и не на последно място, за хората като вас, които са загрижени за това от къде идват тяхните тениски.
Големи глобални марки прегърнаха инициативата: ИКЕА, за пример, планира да използва само 100% По-добър памук до 2015г.


Как можеш да направиш промяна?
Много енергия се изразходва за отглеждането, производството и транспорта на една памучна тениска – но знаете ли, че най-много енергия отнема грижата за нея?
Едно напълване на пералната машина използва 40 галона вода. Едно напълване на сушилната използва 5 пъти повече вода. Всъщност, ако пропуснеш сушенето и гладенето на твоята тениска можеш да спестиш 1/3 от вредното й въздействие (въглеродния отпечатък).

Няма значение дали спестяваш вода, енергия или да бъдеш отговорен и съзнателен потрeбител, малките действия могат да направят голямата промяна. Помислете за начини за спестяване на енергия и вода. WWF се събира с National Geographic за да ви помогне да научите повече относно тези въздействия така че всеки ваш избор да има значение.

 

Видео на инициативата: http://www.youtube.com/

Източник: http://sustainablebrands.com/

 

Превод: Анастасия Велева

1
Green Mountain Coffee Roasters, Inc дарява над 2 млн. долара за помощи в Никарагуа19.01.2013
Стартират разяснителните семинари за Европейски награди в областта на КСО25.01.2013

Подобни публикации

Околна среда и Екология

IKEA е инсталирала соларни панели в 2/3 от магазините си в САЩ

CSR News 02.08.2012
Околна среда и Екология

Хората, работещи в зелени сгради, са по-здрави

Dnevnik 26.11.2010
Околна среда и Екология

H&M за по-устойчиво бъдеще на модата

CSR News 04.04.2013
Pages: 1 2
Околна среда и Екология

5 мерки срещу наводненията

CSR News 08.02.2012
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.