Какво значи корпоративна социална отговорност в туризма?
Изключително важно е и отношението към доставчиците на услуги в туризма. Една от много ключовите дейности за всяка туристическа компания е нейното отношение съм ресурсите, които имаме и какъв еко отпечатък оставя. Съвсем прост пример е дали тя използва съвременни транспортни средства, които щадят околната среда или все още се движат автобуси от преди 20 години? Дали използва влаковете, защото в много държави те са основно транспортно средство за туризма и страната ни трябва да обърне специално отношение на тази част от логистиката. Важно е и отношението към културното наследство. Повечето от компаниите опериращи в сектора на туризма имат консуматорска насока – за тях манастирите и паметниците на културата са само места за развлечение. А именно когато има отношение и отговорност към наследството, то значи, че корпоративната социална отговорност е намерила своето изражение. Колко туристически фирми отделят средства са запазване и реставрации на наследството. За съжаление примерите в България са много малко.
“Българският туризъм е консуматор на своите ресурси – може би това е най-неотговорният бизнес в България!”, споделя Попйорданов.