Кампания “Зeлена България”: Да си зелен не е само отговорност. Това е поглед в утрешния свят
Кампанията е под мотото “Да си зелен не е само отговорност. Това е поглед в утрешния свят”. “Ние не сме получили природата в наследство от нашите бащи, а сме я взели на заем от нашите деца. Така че, нека това бъде нашата отговорност към тези, които най-много обичаме – нашите деца и внуци”, заяви министърът на околната среда и водите Нона Караджова.
В категорията за голям бизнес министър Нона Караджова връчи отличия на „Кока Кола” за цялостната им политика по опазване на околна среда, на „Овергаз” за многогодишната инициатива „Да запазим България зелена и чиста за нас и нашите деца” и на „Белла” за възстановяване на опожарените през 2007 г. гори в Родопите, съобщи МОСВ.
Заместник-министър Ивелина Василева награди победителите в категорията за среден бизнес. Приз за първо място не беше присъден, а останалите два взеха „Фистокомерс” за използване на рециклирани и биоразградими материали в производството на канцеларски продукти и „Одисея Ин” за „Кампания 3 евро”, чрез която за всеки закупен туристически ваучер се отделят по 3 евро за инициативата „За да остане природа в България”.
Първо място в категорията за малък бизнес също не беше присъдено. Заместник-министър Евдокия Манева отличи учениците от Професионалната гимназия по хранителни технологии и техника в Пловдив за производство на детски играчки и плажни чанти от стари дрехи и употребявани пластмасови опаковки. За облагородяване на Морската градина във Варна награда взеха „Алекс Капричев” и „Ултими”.
На церемонията бяха връчени и три специални награди. За инициатива, която засяга голям брой хора, приз заслужи „Макметал Холдинг” за ежегодните образователни еко-кампании в пресата, училищата и общините. OMV беше отличена за инициативата “Mind the Gap”, с която служителите на компанията се ангажират с решаване на екологични проблеми. „Холсим-България” получи признание за възстановяване на екосистемите в бившите кариери на фирмата и за ландшафтното оформяне на циментовия завод в Бели извор.
Победителите бяха определени от жури с председател ректорът на Лесотехническия университет проф. Нино Нинов и членове политологът проф. Евгений Дайнов, главният редактор на списание GEO Иван Голев, певицата Хилда Казасян и директорът на фондация “Димитър Бербатов” Димитрина Ходжева.
“Зелена България” стартира миналия месец и в първата й категория за зелен бизнес участваха над 80 фирми. Кампанията ще продължи до края на годината в още две категории: за най-активна община по Оперативна програма „Околна среда” и за най-зелен град.