• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Образование и Наука
Тук-Там 04.10.2013

„Кариера в България. Защо не?“ – статистика, тенденции, нагласи за професионалното и лично развитие в България

В предварителната онлайн регистрация се записаха 1270 кандидати с международен опит и/или образование от 41 държави, а още над 100 се регистрираха за участие на място.

 

Най-популярната дестинация, както и миналата година е Великобритания, откъдето идват 23% от участниците на форума. Следват Германия, САЩ и Холандия с по около 8%, а сред първите десет са още Франция, Дания, Италия, Испания и Австрия. Сред кандидатите имаше и хора с опит от по-екзотични държави като ЮАР, Венецуела, Бразилия. Във форума са се включили и много българи с получено образование в България, но натрупан и международен опит по обмен, стаж или работа.

Според данните от регистрационните форми най-желаните сектори, в които кандидатите искат да се развиват са PR/ Реклама, Консултантски услуги, Информационни технологии, Мениджмънт / Управление. Популярни сред кандидатите са също сферите Правителство / Публичен сектор, Маркетинг, Неправителствени организации, Енергетика и Изкуство.

Над 75% от участниците на форум „Кариера в България: Защо не?“ 2013 г. са намерили работодател, който харесват. Едва 39% обаче са намерили подходяща свободна работна позиция или стажантска програма. Като цяло форумът е оправдал очакванията на над 83% от участниците, като някои от участниците са заявили, че дори ги е надминал. Почти всички (84%) биха препоръчали форума на свои колеги или приятели догодина.
Основните забележки и препоръки към форума бяха да бъдат представени компании от повече различни сектори, както и повече неправителствени организации. Засилен интерес имаше и към кариерните консултации и възможността за съвети и препоръки от специалисти. В събитието се включиха рекорден брой изложители – 63. Спонсори през 2013 г. са Philip Morris, HP, Telerik, Демакс АД, Virtual Affairs, Manpower и Coca Cola.

На въпроса „Намерихте ли хора, които бихте назначили на работа?” 95% от анкетираните отговарят, че са харесали кандидати, които ще поканят на интервю, а 80% вече са уредили интервю с потенциални бъдещи служители. Кандидати имаха възможност да се запознаят с работодателите и по време на фирмените презентации, а за интересуващи се от неправителствения сектор беше създадена Алея на инициативите, в която се представяха организации и проекти на българи, завърнали се от чужбина.

Според работодатели младежите с образование в чужбина имат по-практически знания, по-адаптивни са към смяна на средата, по-целеустремени са, по-иновативни са и знаят повече езици на ниво близко до майчин. Предизвикателствата при работа с такива кандидати е, че те често не са наясно с реалността в България и не познават спецификата на пазара, имат по-голямо самочувствие и по-големи изисквания за възнаграждение, по-често сменят работата си.

Паралелно с щандовете на фирмите, течеше и семинарна програма, в която се включиха 33 лектора – експерти, мениджъри, общественици с международен опит. Най-популярните лекции в нея е „България 2020: перспективи и рискове“” с участието на Елица Панайотова, Елена Маринова и Зоя Паунова, както и презентациите „Успехът в България” и „Защо останах?“. С подкрепата на BulStream и OFFNews семинарната програма беше излъчвана онлайн, а посланици на организаторите по света осъществиха групови гледания в Шотландия, Англия, Германия и Холандия. В събитието се включиха над 50 медийни и организационни партньора.

Форумът даде възможност и за запознанство между участниците, което се потвърждава от резултатите от анкетата, в която 74% потвърждават, че са намерили полезни и интересни контакти. След края на заетия ден беше организирано афтър парти за участниците във форума в Студио 5.

На въпроса дали ще се върнат в България, 24% от участниците отговарят категорично да, 48% са се върнали, 27% се колебаят, а под 1% от анкетираните са заявили, че не смятат да се връщат в родината.
Форумът „Кариера в България. Защо не?“ е посетен от над 6000 българи през годините. Организаторите целят да предоставят всеобхватна информация за средата в България, за да могат участниците да направят информиран избор за своето професионално и лично развитие. Това е причината за старта на целогодишния проект „Аз избрах. Кариера в България“ azizbrah.karieravbulgaria.com, които представя истински истории на живота и кариерата тук на българи, върнали се и реализирали се в родината.

Снимки от събитието можете да намерите на официалния сайт http://www.karieravbulgaria.com.

2
Второ издание на фестивала "Играй живота" събира на една сцена рок и рап звезди в подкрепа на каузата за детство без насилиеВторо издание на фестивала "Играй живота" събира на една сцена рок и рап звезди в подкрепа на каузата за детство без насилие04.10.2013
Българин проектира първия в света 100% енергийно ефективен стадион04.10.2013Българин проектира първия в света 100% енергийно ефективен стадион

Подобни публикации

Образование и Наука

SOS SMS – за пълноценно образование

SOS Детски селища 10.11.2010
Образование и Наука

Връзката наука-бизнес-образование

CSR News 02.08.2013
Образование и Наука

„Приказка за Новата Земя“ – вълшебно приключение, започващо далеч отвъд сцената…или синтеза на методи, за реализиране на образованието на новото време

CSR News 19.05.2015
Pages: 1 2
Образование и Наука

Шест проекта, финансирани по М-Тел Грант, насърчават грамотността у нас

Mtel 30.07.2010
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.