• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Маркетинг, обвързан с кауза
CSR News 10.07.2010

Маркетингът, свързан с кауза: Да правиш пари, докато правиш добро

 

Неотдавна пешеходният мост между НДК и хотел „Хилтън“ в столицата бе декориран нетрадиционно и наречен „Мостът на любовта“. Специална пирамида символизираше разпределението на световното богатство, а артистични прояви на млади творци и популярни изпълнители привличаха минувачите. Продаваха се значки под формата на сърца, картички и пъзели, съставени от сърца. Дори „Макдоналдс България“ временно преобрази логото върху пилона на ресторанта си до НДК в едно голямо сърце. Проявата бе част от инициативата „Любовта и бизнесът ще направят България едно още по-добро място“. Събраните чрез кампанията средства отидоха във фонд за младежи в неравностойно положение. Организатори на инициативата бяха: Програмата за развитие на ООН (ПРООН) и IDEO Saatchi&Saatchi с партньорството на „Опет Айгаз България“, Булбанк, Американския университет в България, „Мобилтел“, „Макдоналдс България“, Ателие „Архитектурен алианс“ и с подкрепата на българското правителство. Други 12 големи български компании спонсорираха проявата. „Пряката цел на инициативата беше да подпомогне младите хора в неравностойно положение. Основната задача обаче бе да се осъществи връзка между бизнеса и идеята за социална кауза на принципа на корпоративната отговорност.
„Произвеждаме високоалкохолни продукти с марките „Селект“ и „Стандарт“. От всяка произведена бутилка се отчисляват средства, които привеждаме ежемесечно на два дома за деца сираци в София и на Държавния сатиричен театър. Към всяка бутилка има прикрепен допълнителен етикет, който обяснява нашата кауза. Целта ни е главно социална, но ако се повишават и продажбите, това е добре дошло и за фирмата, и за тези, които подкрепяме. Инициативата стартира в началото на тази година и ще продължи и през следващата“, разказва Таня Паприкова, директор-производство в „Селект дистилъри“ АД.
„Глобул“ заделят от своите продажби, за да поддържат детски домове. БЧК продава картички и със събраните пари подкрепя нуждаещи се. „Данон“ отчислява от продажбите си, за да финансира детски спортни шампионати. Върху опаковката на кроасани „Пен д’ор“ пък има информация за СПИН и борбата срещу него. Примерите могат да продължат.
„Всички тези кампании имат нещо общо – те си поставят цели, надхвърлящи маркетинг целите за продажби и увеличен имидж. Те искат да популяризират една добра кауза, да обърнат вниманието на обществото към някакъв проблем, който изисква солидарност, или да подпомагат решение на проблема на група хора. Става въпрос за симбиоза между правенето на пари и правенето на добро“, обобщава Елица Баракова, изпълнителен директор на фондация „Помощ за благотворителността в България“. Според фондацията маркетингът, свързан с кауза, е Маркетинг с „добавена стойност“.

Фирмата рекламира свой продукт или услуга, като заедно с това декларира подкрепата си за определена кауза. Познати са различни форми на подкрепа – отделяне на част от цената на продукта, споделяне на ценности и убеждения, дългосрочни партньорства и други.
За първи път фразата маркетинг, свързан с кауза, се използва от American Express през 1983 г. в описание на тяхната кампания за набиране на средства за възстановяването на Статуята на свободата. Тогава American Express отделя по един цент дарение всеки път, когато техен клиент използва кредитната си карта. В резултат на тази кампания броят на новите клиенти се увеличава с 45%, а честотата на използване на картите нараства с 28%.
„Маркетингът, свързан с кауза, има гарантиран успех, тъй като задоволява естествената потребност на потребителите, купувайки даден продукт, да правят и нещо добро. Той отговаря и на обществените очаквания към фирмите да правят не просто бизнес, но и да бъдат социално отговорни“, казва Елица Баракова.

 

0
Помагало ще учи децата да пазят река Дунав09.07.2010
10 милиона лева са предназначени за здравословни и безопасни условия на труд в програмата на „Мини Марица-изток” за 2010-та година10.07.2010

Подобни публикации

Маркетинг, обвързан с кауза

Бизнесът печели от маркетинг, обвързан с кауза

CSR News 20.06.2010
Маркетинг, обвързан с кауза

Маркетингът, свързан с кауза: Да правиш пари, докато правиш добро

CSR News 10.07.2010
Маркетинг, обвързан с кауза

GLOBUL стартира четвъртата кампания „Шофирай безопасно. Говори с hands-free!”

Globul 29.06.2010
Маркетинг, обвързан с кауза

Печелиш и помагаш

Eurofootball 16.07.2010
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.