Обучение в терапия Бобат за психомоторно стимулиране
Сензорната интеграция, теоретичните основи на която са положени от Джен Айрес в началото на 60 те години, постулира че когато сензорната информация е възприета, организирана и интерпретирана от главния мозък, тогава може да бъде интегрирана и във функционалното поведение. Сензорната интеграция допринася за вниманието, уменията, функционирането, емоционалната регулация и социалната интеракция. Деца, които имат дисфункция в централната нервна система, могат да имат паралелно съществуващи проблеми в обработката на сензорната информация. Лечението включва сензорен опит и предизвикателства, които позволяват активни и адаптивни отговори от детето, обичайно в контекста на игрово взаимодействие.
Невро-развитийното лечение представлява теоретична рамка, която ръководи интервенциите по физикална терапия, ерготерапия и логотерапия. Първоначално е създадена от Карел и Берта Бобат като метода Бобат. Методът се прилага при лечението на индивиди с патофизиология на централната нервна система. Идентифицират се силните и увредените страни на пациента и лечението се насочва към функционалните способности и ограничения. Невро-развитийния подход продължава да се развива с появата на нови теории, модели, изследвания и информация в развитието на науката. Подходът е насочен към разрешаване на проблеми и работа чрез опита. Интервенцията включва директно боравене и насоки за оптимизиране на функцията. Прилагането на подхода се ръководи от реакциите на пациента през всяка следваща сесия.
Повече информация за терапията може да бъде прочетена в интернет на адрес: www.ndta.org
Участниците в обучението работят с деца със специални потребности в организации-партньори на Фондация за децата в риск по света.
Обучители по проекта са Д-р Мери-Маргарет Уиндзор и Г-жа Барбара Ходж, сподели Емилия Кърджилова, представител на Фондация за децата в риск по света.