През 2015с “Дай шанс на балканката” 100 000 балканки ще бъдат пуснати в българските реки
„Тази година, заедно с Лидл България, и с помощта на всички загрижени за околната среда българи, продължихме да работим за опазването на застрашената у нас балканска пъстърва. От началото на юни 70 000 живи рибки са вече пуснати на свобода, като през есента предстои да зарибим с още 30 000” разказа Марин Тодоров, член на УС на Риболовен клуб Балканка.
През изминалите две години, интересът към инициативата на Лидл България „Дай шанс на Балканката” постоянно нараства. През 2013 г. и 2014 г. в родните водоеми са разселени 112 000 живи балкански пъстърви в повече от 30 реки в България. През 2015 г. още 100 000 балкански пъстърви ще заплуват в над 20 планински реки и няколко езера.
„За трите години от стартирането на кампанията, с подкрепата на Лидл България, над 212 000 балкански пъстърви дават живот в повече от 50 водоема, с което компанията се нарежда сред най-големите зарибители с балканска пъстърва у нас през последните години. Мониторингът ни показва, че на повечето места зарибените балкански пъстърви са се приспособили успешно към новото си местоживеене, което е довело до нарастване на популацията им. За това спомага и качественият зарибителен материал, отглеждан в пъстървовото стопанство на язовир „Тошков чарк” , допълва Марин Тодоров от Риболовен клуб Балканка.
„Желанието ни е, чрез кампанията „Дай шанс на Балканката” да ангажираме с проблема за опазването на вида Балканска пъстърва и хора, които са далеч от риболова, но имат отношение и искат да подкрепят запазването на биоразнообразието в България. Нарастващият интерес към инициативата ни мотивира и ни дава основание да вярваме, че каузата ни се споделя от много, отговорни към околната среда българи.”, споделят от Лидл България.
В петата година от стъпването на Лидл България на българския пазар, компанията получи престижното първо място в конкурса „Най-зелените компании в България“ за 2014г. на b2b Media. Призът е в категория Хранителна индустрия, сектор „Услуги”/ Търговия и селско стопанство.
Конкурсът, който се провежда под патронажа на Президента на Република България, отличава най-зелените компании, опериращи в страната, показали и доказали, че наистина постигат промени в своите екологични показатели и развиват бизнеса си по отговорен за природата начин.
Инициативата е уникална за България и отчита постигането на зелени цели и корпоративни стратегии от компании, които имат зелени инвестиции и самоинициират действия и каузи за по–здравословна среда.
Освен кампанията „Дай шанс на Балканката”, Лидл България подкрепя и финансира обществено значими каузи и инициативи като „Зелена линия Витоша” и „ВелоВитоша”, които осигуряват безплатен превоз до планината над София за пешеходци и колоездачи.