• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Околна среда и Екология
CSR News 23.12.2014

Приключи първият етап на кампанията „Кулинарните тайни на природата“, която опазва високопланинските пасища

 

Инициативата е част от проекта „Да свържем опазването на природата с устойчивото развитие на селските райони“, изпълняван от WWF, съвместно с 9 партньорски организации. Кампанията е част от схемата за плащания за екосистемни услуги „Възстановяване и поддържане на характерния генофонд в защитените територии“.

 

В рамките на кампанията „Кулинарните тайни на природата“, К-express разработи 12 гозби по автентични рецепти от района на ПП „Българка“. През целия месец ноември 2014 г. посетителите в различните обекти имаха възможност да опитат тези традиционни рецепти. Клиентите харесаха най-много тревненската чорбаджийска запеканка (от която бяха закупени 907 порции), пикантния боб с маслини (841 порции) и тревненската гъбена чорба (824 порции).

 

Продадени бяха близо 3000 кг традиционни старопланински ястия, като с 10% от приходите ще бъдат закупени агнета. WWF ще ги предостави за отглеждане на фермери от района на ПП „Българка“. Агнетата ще са само женски и ще бъдат предоставени на местните фермери с уговорката, че при отглеждането им за мляко и вълна, те ще съхранят породата и няма да позволят да бъдат кръстосани с други породи, така че да бъде запазен генофондът.

 

WWF проследява и помага за отглеждането на овцете. Две години след закупуването на агнетата, на фермерите ще бъдат предоставени овни за разплод от съответната порода, така че стадото да се размножи.

 

През юни 2015 г. К-express и WWF ще продължат с втора част на кампанията „Кулинарните тайни на природата“. Така заедно ще увеличим нашето младо семейство от средностаропланински овце.

 

„Чрез кампанията постигаме двоен ефект“, пояснява Юлия Григорова от WWF. „От една страна предотвратяваме процеса на обезлесяване на планинските пасища поради липсата на животни, които да пасат по тях, а от друга – работим за съхраняване на застрашената от изчезване порода средностаропланинска порода овце“.

 

Планинските пасища са ценни местообитания, които са се превърнали в дом на емблематични за българската природа видове, като например лалугера. Тяхното съхраняване е от съществено значение за поддържането на баланса в природата. Днес, когато вече почти няма стада, иглолистните гори бавно завземат тези територии, с което поставят под въпрос съществуването на тяхната типична флора и фауна, а от там се нарушава и равновесието в природата. Връщането на стадата по планинските пасища може да спре този процес. Това е целта на кампанията „Кулинарните тайни на природата“.

2
SOS Детски селища България стартира първата в страната фейс-ту-фейс кампания за привличане на постоянни дарителиSOS Детски селища България стартира първата в страната фейс-ту-фейс кампания за привличане на постоянни дарители17.12.2014
Chivas представя още една причина да работим заедно23.12.2014

Подобни публикации

Околна среда и Екология

Waste Office Week: за събирането на отпадъци на работното място

CSR News 28.03.2013
Околна среда и Екология

GLOBUL подкрепя инициативата “Зелена олимпиада” за втора поредна година

Globul 03.10.2013
Околна среда и Екология

Световните експерти на WWF по горите обсъждат в София зелената икономика

WWF 12.02.2014
Околна среда и Екология

WWF възстановява редки растителни и дървесни видове в 10 български природни парка

WWF 27.07.2010
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.