• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Околна среда и Екология
Roca Bulgaria 03.07.2013

Рока България АД е сред най-зелените компании у нас

 

Рока България впечатли журито с политиката си по опазване на околната среда и приложението й на практика в целия производствен процес и продуктите на компанията. Тя е в съответствие със зелените политики на мултинационалната компания Roca, част от която е Рока България. Българските потребители сами могат да оценят резултата от тези политики чрез продуктите на компанията. Във всички продукти се влагат технологии за все по-голяма икономия на вода и енергия. Компанията работи за намаляване на необходимият обем вода за ефективна работа на механизма за измиване на тоалетната чиния, включително при продуктите в икономичния ценови клас. Например, моноблок Mira Compact на марката Fayans е с механизъм 4,5/3л. вместо обичайните 6/3 л. При разработване на всички нови модели в компанията, стремежът е към постигне на същото качество и ефективност на измиване, като при 6/3 литра, но с 4,5/3 литра вода. При сравнително изчисление на средното потребление на едно четиричленно българско семейство, намаленият капацитет на казанчето може да спести приблизително 1000 литра вода на месец. Важно е да се отбележи, че това намалено потребление не се отразява на качеството на измиване. Друг пример са смесителните батерии. Технологиите, които Roca разработва водят до 50% икономия на вода в смесителите. Те включват и механизми за  регулиране на водната струя, ограничители на дебита на водната струя  на батерии за бани и кухни, енергоспестяващи и термостатични батерии, и отново, без това да се отразява на качеството на потребление. Икономията на вода в санитарните помещения е от особено значение за съхранението на този природен ресурс, защото именно там се реализира най-голямото потребление в ежедневието.

Продукцията на компанията е крайния израз на отговорното отношение на Рока България към природата и опазването на ресурсите. Отговорността на компанията започва от проектирането и продължава в целия производствен процес. Рока България стриктно спазва екологичното законодателство в страната и се съобразява с най-високите международни стандарти. Вече пет години в компанията е въведена и функционира  система за управление на околната среда по ISO 14001:2004, а от девет години функционира система за управление на качеството по международните стандарти ISO 9001:2008, за което Рока България има съответните сертификати.

Най-важният пример за това как Рока България работи за опазване на околната среда и пестенето на вода и енергия във всички процеси и продукти е програмата Zero Waste (Нулев отпадък) с краен срок 2020 г. Компанията от години работи последователно за нейното осъществяване. Програмата включва целенасочена политика по управлението на енергията и повторното използване на отпадъците от всички производствени процеси във всички производствени звена на компанията по света, включително България. Амбициозната цел на проекта е всички отпадъци да бъдат рециклирани, влагани обратно в собствено или чуждо производство, така, че отпадъка предаван за депониране да бъде в нулево количество. Количеството на отпадъка предаван за рециклиране във фабриката на компанията в гр. Каспичан, в проценти, спрямо общото количество генериран отпадък от старта на програмата е нараснало почти двойно, т.е. при нива от 33,50% за 2009 г., понастоящем е с нива до 72,0%.

Във всички етапи на производствения процес се реализират мерки за енергийна ефективност. Един пример за такива технологични нововъведения и инвестиции е инсталация за рекуперация на топлината от тунелните пещи. Много са реализираните инвестиции и компанията планира още. Ръководството отчита, че за да имат успех всички програми, огромна роля играят хората. Служителите на Рока България осъзнато работят за осъществяване на проектите. Нещо повече, те имат свои собствени проекти за опазване на околната среда. Вече пета година по своя инициатива, с подкрепата на компанията и съвместно с регионално лесничейство гр. Нови Пазар създават Гората на Рока България. В нея вече са засадили и отглеждат около 1000 дръвчета от различни видове.

Делото за опазване на околната среда и природните ресурси е общо. Отговорността на бизнеса за бъдещето на планетата е голяма. Освен ново мислене са необходими и непрекъснати инвестиции. За бъдещето на своя бизнес и разходите за реализиране на зелените политики от Рока България заявяваме: “Убедени сме, че тези направени разходи са една добра инвестиция в дългосрочен проспериращ бизнес и за по-доброто бъдеще на планетата”.

6
Кралство Дания благодари на Топлофикация БургасКралство Дания благодари на Топлофикация Бургас03.07.2013
Стремежът за диференциация на марката е една от причините бизнесът да търси сътрудничество с нестопанския сектор04.07.2013Стремежът за диференциация на марката е една от причините бизнесът да търси сътрудничество с нестопанския сектор

Подобни публикации

Околна среда и Екология

GLOBUL награждава еко-проекти на студенти

Globul 11.03.2013
Околна среда и Екология

Победителите в първото издание на “Зелен офис България”

Фондация Тайм 01.06.2013
Околна среда и Екология

Най-екологичните джаджи за 2011г.

CSR News 26.08.2011
Околна среда и Екология

Столичани спестиха на атмосферата 70 хил. тона вредни и парникови емисии от началото на 2010-та

Overgaz 25.10.2010
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.