• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Общество
CSR News 30.11.2012

Старт на проучване относно сексуалното поведение и рисковете от инфектиране с ХИВ

Проучването ще стартира на 1 декември 2012 година и ще продължи до 14 февруари 2013. Целта му е както да се събере информация за сексуалната култура на българина, така и да се информират сексуално активните хора за опасностите от ХИВ/СПИН. Кампанията „& Аз знам” цели да помогне да се преодолеят притесненията от изследването за носителство на ХИВ и да се изгради култура на мислене по този важен въпрос. Кампанията носи информация за бързите и безплатни начини за изследване и акцентира върху изключителното значение на ранната диагностика. 

Анонимното проучване съдържа 8 въпроса, които целят да покажат промените в тенденцията за информираност относно заболяването спрямо 2007 година. Проучването е достъпно за попълване на адрес www.hivtest.bg/hiv-poll/

За кампанията „& Аз знам”

Кампанията „& Аз знам” се провежда за трета поредна година. Целта й е да покаже на широката общественост, че СПИН не е нито срамна болест, нито смъртна присъда, а заболяване, за което вече съществува ефикасна поддържаща терапия, която осигурява десетки години пълноценен живот на пациента.

През 2010 и 2011 г. отбелязването на Световния ден за борба с ХИВ/СПИН беше направено чрез безплатни скринингови изследвания за ХИВ и хепатит, като в рамките на кампанията на минувачите бяха раздавани червени панделки (символ на борбата със СПИН), информационни материали и презервативи.

През 2011 г. скринингът беше допълнен и от шествие, което стартира от Националния дворец на културата и имаше за цел да призове сексуално активното население да се изследва за носителство на вируса.

 

**********

Първи декември – Световен ден за борба със СПИН

За 24-ти път тази година ще отбележим Световния ден за борба със СПИН на 1-ви декември. 

Първоначално световните кампаниите за 1-ви декември се организират от Програмата на ООН за ХИВ/СПИН (UNAIDS). През 2004 г. UNAIDS прехвърля “надзора” на провеждането на кампаниите на независима организация – World AIDS Campaign, като продължава да оказва финансова и техническа подкрепа. 

Новият слоган на Световната кампания за борба с ХИВ/СПИН за периода 2011-2015 г. е “Да сведем до нула” (Getting to zero). За периода 2005-2010 г. световната кампания премина под надслова “Спрете СПИН. Изпълнете ангажимента!”, като призив към правителствата, политиците и здравните структури да работят за постигане на целите, заложени в борбата с ХИВ/СПИН и най-вече да изпълняват поетите ангажименти за постигане на универсален достъп до услуги за превенция, лечение, грижи и подкрепа за ХИВ до 2010 г. 

Слоганът “Да сведем до нула” отразява новата визия на UNAIDS за постигане на нулева честота на новите случаи на ХИВ-инфекция, нулева дискриминация и нулева смъртност, свързана със СПИН, до 2015 г. (Zero new HIV infections. Zero discrimination. Zero AIDS-related deaths).

ООН определя шест основни цели за постигане до 2015 г. по отношение на глобалния отговор срещу ХИВ:

 

  • Намаляване с 50% на предаването на ХИВ по сексуален път – в това число и сред ключовите уязвими групи като млади хора, мъже, които правят секс с мъже, и сексуални работници; предотвратяване на всички нови случаи на инфектиране с ХИВ в резултат на инжекционна употреба на наркотици;
  • Елиминиране на предаването на ХИВ от майка на дете;
  • Намаляване с 50% на смъртните случаи в резултат на туберкулоза при ХИВ-позитивните;
  • Осигуряване на достъп до антиретровирусно лечение на 15 милиона души;
  • Намаляване с 50% на броя на страните, налагащи ограничения за влизане, престой или живеене на ХИВ-позитивни;
  • Осигуряване на равен достъп до образование на децата, останали сираци в резултат на СПИН, или уязвими по друг начин към заболяването.

 

Международният символ на борбата с ХИВ/СПИН е червената панделка. Тя е израз на солидарността към хората, живеещи с ХИВ и обединява усилията на хората в общата борба срещу болестта. Червеният цвят на панделката едновременно символизира любовта, като така изразява съпричастността към засегнатите от заболяването; кръвта, като така изразява болката, причинена от загубата на близките, починали от СПИН; яростта, като така изразява безпомощността, с която се приема заболяване, за което няма окончателно лечение. Червеният цвят също е и предупреждение да не се подхожда лекомислено към и да не се пренебрегва един от най-големите проблеми на нашето съвремие.

 

 

3
Как възниква социалната отговорност на корпорациите по примера на LG30.11.2012
Проект "Make it possible"02.12.2012Проект "Make it possible"

Подобни публикации

Общество

Велошествие по случай закриването на велосипедния сезон

Max Europe 27.10.2013
Общество

ЧЕЗ раздаде 15 награди в традиционния велокрос за деца

ЧЕЗ България 10.06.2014
Общество

Десет момичета по-щастливи на абитуриентския си бал

Фондация за социална промяна и включване 07.04.2011
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Общество

Деца от цяла България даряват играчки на деца в уникална коледна инициатива

CSR News 09.12.2013
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.