• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Общ характер
CSR News 14.02.2013

Стартъп и корпоративна социална отговорност?

 

CSR_2
За всеки потенциален инвеститор голямо значение оказват именно тези фактори. Поради тази причина е от изключителна важност прилагането на принципите на коректност и прозрачност във всяка една от стъпките към успеха.

Корпоративната социална отговорност или още наречена корпоративна съвест, корпоративно гражданство, социално представяне  или устойчив и отговорен бизнес е съвременен, развиващ се бизнес модел, който намира все по-широко приложение сред компаниите, независимо от техните размери или сфера на дейност. Съвременните бизнес лидери съзнават, че устойчивите, социално отговорни практики са основен елемент в постигането на добро  управление и ефективно лидерство.

Съществуват множество дефиниции и теории за социално отговорния бизнес. Според Майкъл Портър, налице е съществена разлика между обикновената социална отговорност и тази, която носи стратегически дивиденти на бизнеса.

Изключително важен е изборът на кауза и стратегия, към която да бъдат насочени ресурсите. Предприемаческите интереси са изцяло насочени към подобряване на продукцията, стабилно позициониране на критичния пазар, изграждане на дълготрайни връзки с клиентите и прозрачност на всички нива на управление. Затова социалната отговорност е много важна. С изграждането на устойчива и взаимнополезна комуникация с всички заинтересовани страни се цели не само по-висока икономическа ефективност, но и изграждане на стратегическо, устойчиво и ефективно дългосрочно сътрудничество.

Разработването на иновативна и природосъобразна стратегия за управление на предприятието, която да затвърди позициите на пазара и да превърне продукта в първия избор на клиента и да увеличи приноса на startup-a по отношение на устойчивото развитие, е в основата на балансираното развитие както на локално, така и на национално ниво. Основните направления, в които трябва да се работи са: подобряване на отношенията с органите на местната власт и природозащитните организации, повишаване качеството и условията на труд за служителите, иновативност и екологосъобразност в производството, както и изграждане на прозрачни и устойчиви връзки с клиентите. За постигането на тези цели следва да се заложат краткосрочни и дългосрочни мерки, които да доведат до максимално високи резултати. На фона на Световната икономическа криза изпълнението на поставените задачи няма да е лесно, но задълженията към служителите и клиентите са мотив за активна работа с цел създаването на една успешна практика, а именно ефективно партньорство между бизнес – държава – потребител.

С иновативност и искреност в отношенията с всички заинтересовани страни ще се постигне най-голямата цел – startup-a  да се превърне в предпочитания работодател, партньор и производител.


Източник: entrepreneur.bg

1
Хипермаркет КОМО поставят дарителски кутии в помощ на изоставени бебета13.02.2013
Министърът на здравеопазването Десислава Атанасова получи Стандарта за бизнес етика на БФБЛ14.02.2013

Подобни публикации

Общ характер

Стартъп и корпоративна социална отговорност?

CSR News 14.02.2013
Общ характер

Годишен доклад на фондация “За Нашите Деца” за 2011

Фондация "За Нашите Деца" 25.06.2012
Общ характер

Какво значи корпоративна социална отговорност в туризма?

твоят БИЗНЕС 08.09.2010
Общ характер

За разликата между дарителството и социалната отговорност на бизнеса

Dnevnik 20.09.2010
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.