Световен Ден на Споделянето
Споделящи инициативи ще има в държави като Аржентина, Австралия, Франция, Германия, Италия, Холандия и Израел, координарани от повече от 160 партньорски организации.
Между 13:00 и 14:00 ч. ще бъде направен опит за най-голямото споделяне на Земята. Всеки един, където и да се намира може да се включи чрез споделяне на ястие, туитове, разговори, музика или просто да закара приятел или колега с колата. Споделящи от Лондон тази сутрин дори размениха не толкова любими дрехи за един напълно нов, безплатен зимен гардероб – Маркс и Спенсър днес имат специално събитие, посветено на Глобалния ден на Споделянето в магазина им в Лондон.
Матофска оценява, че спестява около 20000 лири всяка година чрез споделяне на умения, грижа за децата, разходка на кучето и транспорт. Също така тя разменя дрехите си и дори дома си, за да спести разходи за хотел, когато е на ваканция.
„Споделящата икономика се отнася до това да бъде умен и да живееш по такъв начин” споделя Матофска. „Това е начин да използваш нещата, които имаш, но не ползваш, за да намериш такива, които ти трябват. Финансовата ситуация е много трудна в момента, за това хората трябва да намерят начини да направят повече с по-малко средства. Най-интелигентните компании изграждат бизнес модела си около споделянето на ресурсите.”
Деби Воскоу, създател на Love Home Swap, споделя „Не е чудно, че споделящата икономика има такъв бърз растеж през последните години. Икономиката е голяма част от нея, тъй като повече и повече хора търсят начини да спечелят или спестят пари от предимства, които вече им помагат да финансират начина си на живот. Това определено е и случая с Love Home Swap, където членовете ни спестяват средно по 2, 200 лири на размяна – а имаме членове, които спестяват и 20 000 лири.”
Също позната като партньорско потребление, споделящата икономика е задвижвана от индивиди или бизнеси, които споделят колите си, стоките си, знанията си или разменят жилища, дрехи, книги и дори време. Движението има за цел ефикасното използване на ограничени ресурси, спестявайки и печелейки пари по един нов начин, който се отдалечава от идеята за „собственост”. Примери за бизнеси, които успешно оперират в тази посока са Zipcar, Airbnd, Love Home Swap и ParkatmyHouse. Пазара на споделящите се оценява на 310 млр. лири годишно за цялата планета.
Източник: http://www.sustainablebrands.com/
Превод: Анастасия Велева