• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Избрано
CSR News 09.06.2014

Светът около нас не е само бизнес, маркетинг и продажби


Владимир Данев е завършил Икономически университет във Варна през 1995 година. В системата на МЕТРО е от 2000 година. Заемал е различни позиции в компанията в България и чужбина. От 2009 година е директор „Продажби“ в МЕТРО Кеш енд Кери България. 

„Много предприемачи и фирми организират локални социални инициативи, но, за разлика от големите компании, рядко получават публично признание. Със „Звездите на МЕТРО“  ние се обръщаме точно към тези хора, чиито добрини често остават в рамките на малкия квартал. Това е още една възможност да им благодарим, че са наши партньори, както и да подкрепим и популяризираме техните  усилия.”, казва Владимир Данев.


Г-н Данев, разкажете ни повече за проекта “Звездите на МЕТРО”. Как се зароди той и какво цели да постигне?

С тази награда бихме искали да отличим хората от бизнеса, без значение дали са наши партньори или не, които допринасят с нещо за общността, в която живеят. Това могат да бъдат както малки дарения в дом за деца, така и финансова подкрепа за изграждането  на  нови тротоари в квартала. Добротата има много лица.  Много предприемачи и фирми организират локални социални инициативи, но, за разлика от големите компании, рядко получават признанието на обществото. Сега те могат да спечелят 10 000 лв. в брой и още 10 000 лв. в подкрепа на свой социален бизнес проект, като до 10 юни споделят своята история на www.metro.bg/stars.

В допълнение на това, бихме искали да бъдем още по-близо до бизнеса, да покажем неговото човешко лице. Да дадем пример за добри дела и благородни личности от бизнес средите.

За първи път ли се провежда проектът и какво бъдеще му предричате, съдейки по включилите се вече над 70 участника?

Проектът се провежда за първа година и към момента кампанията се реализира във всички МЕТРО държави. С гордост можем да кажем, че „Звездите на МЕТРО“ – България е най-успешната кампания сред всички, които взимат участие в проекта. Споделените истории на онлайн платформата www.metro.bg/stars идват наистина от цялата страна – от малки и големи градове. И наистина всеки един от участниците е звезда посвоему – заради усилията, които влага и заради времето, което е посветил на своята кауза.

Кои са героите на днешното време?

За МЕТРО герой е независимият предприемач, човекът посветил живота си на една своя идея или мечта. Някой замислял ли се, какви усилия влагат и какъв ентусиазъм крепи хиляди наши клиенти, посветили се на малкия бизнес, на магазинчето, ресторанта, павилиона? Колко е трудно оцеляването им? С всеки един затворен магазин в малкия квартал си отива част от топлината и близостта между хората. Ето защо ние искаме да вдъхнем кураж и дадем рамо на нашите партньори, вашите съседи от малкия магазин.

Каква е най-голямата награда за тези хора? Какво е вашето обяснение защо те правят добро?

Повечето от тези хора са толкова скромни,че дори се притесняват да споделят историята си. В никакъв случай те не го правят за чест или за слава – правят го, защото така го чувстват. Животът на малката общност не им е чужд. Дори напротив, те най-често са в центъра на този живот и познават болките и радостите на своите съседи. Сигурно и те на свой искат да вдъхнат кураж и надежда.


Какъв е механизмът, по който ще бъде избран победителят?

Всеки, който има собствен бизнес, и смята, че допринася с нещо за обществото може да сподели своята история на www.metro.bg/stars След това десетимата финалисти, събрали най-много гласува чрез онлайн гласуване на публиката, отиват на финал. Победителят сред тях ще бъде избран на 18-ти юни от нашето жури, в което присъстват хора от медийните и бизнес среди на България. Ще се радваме да посрещнем победителя в най-близкия до него магазин както и да му дадем възможност да отпразнува победата със своите приятели и близки, заедно с хората, чиято кауза е подкрепил.

Можем ли да кажем, че подкрепата на малкия и среден бизнес е дългосрочна политика на МЕТРО и в какво се изразява тя, освен този проект?

Ние от МЕТРО добре знаем, че успехът на хората от малкия бизнес е всъщност успех за нашата компания. Нашата работа и цел е да ги подкрепяме ежедневно с продуктите, услугите и условията, които им предлагаме – в нашите магазините, с възможностите за директни доставки до обектите им, с развитието на най-голямата франчайзинг верига в България „Моят магазин“, в която вече работят и се ползват от подкрепата на МЕТРО над 1500 малки магазина.

Каква е дефиницията за “корпоративна социална отговорност” от призмата на МЕТРО?

Наложеното в момента разбиране за корпоративна социална отговорност е една компания да насочва социално ангажираните си действия към организациите и хората от целевите си групи. Да създава благоприятен обществен климат сред общностите, в които оперира. За нас това биха били фирмите от ХоРеКа сегмента (хотели, ресторанти, кетъринг компании) както и Търговци / Услуги, компании и офиси. Насочваме вниманието си и към бъдещи професионалисти от университетите, а също и от професионални училища по готварство и туризъм. Наградата „Звездите на МЕТРО“ ни дава повече – емоционалната обвързаност и човечността. Светът около нас не е само бизнес, маркетинг и продажби. Тя ни носи не по-малка удовлетвореност и радост, че можем да бъдем по-близко до хората, с които не само работим, но и с които споделяме еднакви радости и грижи.

Интервюто подготви Десислава Тодорова, Главен редактор на CSR Bulgaria

12
5000€ за социални предприемачи от България08.06.2014
ЧЕЗ раздаде 15 награди в традиционния велокрос за деца10.06.2014

Подобни публикации

Избрано

По-малко от месец до Форум “Кариера в България. Защо не?”

Тук-Там 12.08.2014
Избрано

59% от собствениците на малък и среден бизнес се интересуват от екологични и социални практики

CSR News 10.05.2014
Избрано

Носителите на промяната могат да бъдат навсякъде

CSR News 20.04.2015
Избрано

Министерството на културата обявява конкурс за лого на Европейската година на доброволеца

CSR News 08.02.2011
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.