• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Общ характер
Manager 30.06.2011

Зелената икономика – шансът за икономически ръст на България

Ясен Гуев (вляво) и Максим Майер
„Земята е болна. Има треска, както боледува всяко живо същество, когато вдигне температура. Всяко живо същество в природата има критични стойности, при които настъпват внезапни и понякога необратими промени. Две са истинските големи заплахи пред Земята като живо същество – глобалното затопляне и изчерпването на петролните запаси. Човечеството спешно трябва да започне да решава тези два проблема,” заяви в презентацията си специалният гост на събитието, португалският журналист и писател Жозе Родригеш душ Сантуш.

„Двата необратими симптома на боледуването на Земята вече са в ход. 11 от 12-те най-горещи години, които са документирани изобщо в историята на човечеството са регистрирани след 1995 г. Защо? Защото са резултат от ефекта на натрупването на въглеродни емисии през последните 50 г. Дори и в момента да спрем производството на тези емисии, ще усещаме този ефект още 50 г. От друга страна, тепърва ще се сблъскваме с остър дефицит на основната енергийна суровина на световната икономика – петролът. Предстои сериозен срив на пазарите на петрол, тъй като повечето източници на добив вече са преминали пика си,” предупреди той. „А България трябва да се подготви за кризата с петрола, защото тя е неизбежна. Струва си политиците да се замислят сериозно за създаването на енергия от възобновяеми източници, още повече, че това е добре и за бизнеса,” препоръча авторът на романа, променил държавната политика на Португалия „Седмият печат”.

„Вярваме, че няма конфликт между екология и икономически ръст”, заяви Катрин Барбър, временно управляващ посолството на Великобритания, която представи някои добри практики на страната си в прехода към нисковъглеродна икономика. „Дори по време на кризата през 2008 г. секторът на възобновяемите източници в Обединеното кралство отбеляза ръст от 2%. За нас това е важно, защото от една страна създадохме над 100 хил. нови работни места с активните инвестиции в тази посока, а от друга страна ни доближава до генералната ни цел до 2027 г. да намалим с 50% вредните въглеродни емисии. Това ще доведе и до сериозно намаляване на зависимостта на страната от петролните източници”, каза г-жа Барбър, която беше един от лекторите в първия панел на форума, посветен на възможностите за развиване на практики за зелена енергия.

„Похвална е инициативата на сп. „Мениджър” за Зеления кръг – това може би е единственият кръг в България, за който не може да се каже нищо лошо,” заяви Цветелина Бориславова, която създаде първата зелена банка в България и оглавява Clever Synergies Investment Fund. „Похвална е, защото последните две години се забелязва революционна промяна в нагласите на обществото и бизнес средите в посока на позитивно мислене и работа за зеленото бъдеще на страната ни, а има нужда от обединяващо звено, което да посредничи за среща между добрите идеи както от страна на бизнеса, така и от страна на обществото. Липсва все още активен контакт между бизнеса и банките, но това е просто въпрос на време. Скоро все повече банки ще предлагат продукти с финансирането на зелени проекти”, убедена е тя. Една от бъдещите най-важни инвестиции трябва да бъде тази в екологично образование и подготовка на все повече специалисти в тази област още в редните училища, препоръча тя.

„Зелената тема не е политизирана в България и това й осигурява големи шансове за успех”, заяви Ясен Гуев, директор корпоративна политика на GLOBUL в началото на форума. „Прости и малки неща вече променят градската среда като велоалеите в кв. „Младост”, първия светофар за колоездачи на бул. „Ломско шосе” и др. Бизнесът ще продължава да бъде основен двигател на тези промени в България. Например GLOBUL само за миналата година успя да намали въглеродните си емисии със 7%”, допълни той.

Не трябва да чакаме само правителства, политици и организации да решават въпроси, свързани с нашето зелено бъдеще, е другият извод, около който се обединиха участниците в първия панел. Всеки трябва да се стреми да започне да мисли и действа екологично.

„Отправям апел към всички издания в България колкото може повече от тях да минат на рециклирана хартия”, призова редакционният директор на сп. „Мениджър” Максим Майер. „Само за 5 месеца, откакто списанието излиза на рециклирана хартия, „Мениджър” спаси 450 дървета. Ще продължаваме да го правим, за да станат 2-3 хиляди и т.н.”, каза още той.

 

4
WWF стартира нов уеб сайт на Международния ден на река Дунав29.06.2011
Кои са най-зелените компании в България01.07.2011

Подобни публикации

Общ характер

Фермерският пазар “Римска стена” изненада софиянци с уникален празник на любовта и виното

CSR News 18.02.2014
Общ характер

Партньорство на конференцията “Германия – страна на иновациите”

Aurubis Bulgaria 14.04.2013
Общ характер

Mall Galleria Бургас декорира морския град с голяма арт експозиция

CSR News 06.06.2013
Общ характер

Pampers & UNICEF даряват внушителен брой ваксини на страните поразени от неонатален тетанус

Unicef 02.08.2010
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.