
CSR Zone
CSR Zone (КСО Зона) предлага на бизнеса специално селектирани социални проекти, които имат нужда от подкрепа при реализацията им. Ние създаваме благоприятна среда за осъществяването на различни социални политики и програми като улесняваме комуникацията между компании и организации, консултираме и двете страни и даваме достъп на бизнеса до проекти отговарящи на критериите и на двата сектора.
Според проведено проучване относно „Корпоративната социална отговорност в българския контекст” почти девет от десет фирми споделят мнението, че благотворителната и социална дейност на фирмите в България е хаотична, разпокъсана, извършва се „на парче” и поради това е слабо ефективна. Едва 8 на сто са на обратното мнение. Същевременно пет пъти повече (40%) твърдят, че макар и дейността все още да е неразвита и разпокъсана, все повече фирми започват да се интересуват от нея. Идеята на CSR Zone е да обедини социалната отговорност в България, да даде платформа за представяне на социално значими проекти от различни организации, както и да осигури възможност на компании да избират от добре структурирани и подготвени проекти.
Съществуват много мнения за отношението между успешния бизнес и общественото благополучие. CSR Zone е посредник между тези заинтересовани страни и осъществяването на обществения контрол по спазване на ангажиментите във връзка с КСО проектите, публикувани на платформата.
Принципите и добрите практики в България основно се въвеждат от големите международни компании. Те внасят в бизнес отношенията нова култура, част от която е и КСО. Затова осигуряването на достъп до селектирани проекти е от голямо значение за българския бизнес. Ние разпространяваме КСО политиката в България, като предлагаме широк набор от социални проекти и даваме възможност на различните компании да изберат тези, които подхождат максимално на техните визия, цели, нужди и ресурси.
Важно е корпоративната социална отговорност да бъде разграничена от благотворителни дарения и корпоративна филантропия за някоя добра кауза. С други думи, КСО е как правиш пари, а не какво правиш с тях, след като си ги спечелил. В основата си CSR Zone се изразява в това как дадена организация взема под внимание икономическите, социалните и свързаните с околната среда въздействия, които нейните дейности причиняват, при подкрепянето и реализирането на социални проекти.
Често, когато е поставен пред избор на социална платформа, бизнесът задейства защитен механизъм – да бъдат избягвани проблемни теми. Затова българският бизнес има нужда от ефективно партньорство, което се осигурява чрез CSR Zоnе.