• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Образование и Наука
CSR News 29.11.2013

Ключови решения в борбата с младежката безработица

Близо 70% от младите хора, анкетирани в България и Сърбия, искат да стартират собствен бизнес, но 40% от тях изтъкват липсата на първоначален капитал като основна пречка, според проучване на фондация „Каузи”. 74% от българските младежи имат готова предприемаческа идея, а 16% в момента разработват такава.

Новите прогнози в доклад на Международната организация на труда сочат, че в развитите икономики младежката безработица постепенно ще спада от 17,5 % през 2013 г., достигайки 15,6 % през 2017 г. Това е далеч от 12,5-те %, регистрирани през 2007 г., преди началото на кризата. Световната икономическа криза е засегнала особено силно нискоквалифицираните работници и значително е увеличила броя на безработните младежи. Прогнозите за България, направени от Европейския център за продължаващо обучение сочат, че до 2020 г. в страната се очаква драматичен спад с 35% на работните места за гражданите без квалификация или с ниска квалификация спрямо 2010 година. Младежите до 29 години представляват 22,8% от състава на работната сила в България. Според данни на НСИ за 2012 на национално ниво коефициентът на безработица е 12,3%, от тях на възраст между 15 и 24 г. – 28,1% (69 700 души), а от 25-34– 13,8% (108 900 души).

Особено засилени са тези проблеми при младежите с увреждания: голям процент от тях са полуграмотни, което води и до 90% младежка безработица сред тях, според изследванията на фондация „Каузи“. В резултат на съществуващата образователна система болшинството от младите хора с увреждания имат по-скоро консуматорско отношение, притежават недостатъчно изградени трудови и социални умения. Изследванията показват, че са слабо информирани и незаинтересовани относно държавните политики и европейските програми за насърчаване на младежката заетост и предприемачество.

Решения на тези наболели проблеми ще бъдат разгледани на 4 и 5 декември 2013 г. в Парк-хотел „Москва” в София на четвъртото издание на Младежка предприемаческа борса. Събитието е под патронажа на посланика на Република Сърбия в България Н.Пр. Владимир Чургус и е с участието на млади предприемачи от района на Зайчар, Сърбия.

Основни акценти в програмата на 4 декември са възможностите за развитие на българо-сръбските бизнес отношения и финансирането на начинаещи предприемачи и младежки инициативи през следващия програмен период. Ще бъдат представени фондове за рискови инвестиции и кредитиране на малък и среден бизнес. Вторият ден е отделен за обучение и учебна визита като ще бъдат представени особеностите за стартиране на бизнес в Сърбия, връзката между комуникациите и предприемачеството и възможностите, които дава социалното предприемачество. Младежите, преминали серии от консултации за създаване на бизнес план, ще представят идеите си пред жури от успели предприемачи. За най-добрите идеи е осигурен награден фонд.

 

4
НАП внедри нова система, облекчаваща работата по събиране на публични вземания в ЕСНАП внедри нова система, облекчаваща работата по събиране на публични вземания в ЕС29.11.2013
Да подарим семейство на децата от социалните домове01.12.2013

Подобни публикации

Образование и Наука

GLOBUL изпраща двама победители на международен младежки форум в Осло

Globul 04.11.2013
Образование и Наука

“Библиотека на играчките” отвори врати в София

Фондация за децата в риск по света 16.06.2014
Образование и Наука

GLOBUL подпомага издаването на книги за устойчиво развитие

Globul 09.10.2013
Образование и Наука

Седмокласник е победител в трети кръг на CodeIT

Мусала Софт 04.03.2013
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.