• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Свят
CSR News 27.05.2016

Когато аз печеля, ти печелиш

Тази завладяваща история бе представена по време на първата среща на заинтересованите страни под наслов „Устойчивост и солидарност в икономиката“, организирана от Балканския институт по труда и социалната политика (БИТСП). Експерти от Бразилия, световен лидер в кооперативното движение, споделиха своя опит за борба със социалните, икономическите и екологичните проблеми на нашето съвремие чрез нови форми на коопериране, в които днес там са обединени над 10 млн. граждани. Годишно, кооперативите в страната регистрират 44,24 млрд. долара оборот. 

„Търсенето на различна форма на икономическа реализация, в което устойчивостта и развитието да бъдат мерило за растежа, се наблюдава в целия свят. Това неизменно води и до по-справедливо разпределение на печалбата от произведената стойност. В Балканския институт работим в сътрудничество с 25 европейски организации и 10 организации от Латинска Америка, Африка и Азия, за да изследваме и популяризираме новите форми на социална и солидарна икономика в контекста на европейските държави. Това е важно и за „другата страна“. Днес 60% от потребителите в Европа вярват, че със силата на своите покупки, могат да променят реалността “, обяснява Димитър Матев, заместник председател на организацията. 

Алтернативата се нарича социална и солидарна икономика. „Икономика, която поставя в центъра благосъстоянието на хората и планетата“, допълва Марина Стефанова, национален експерт по темата.

Промяна в ценностите се наблюдава и у нас. Според скорошно проучване над 15% от българските младежи заявяват, че солидарността означава съвместна дейност. Тази нагласа позволява обединяването на усилия и работа в общ интерес, а формата най-често е кооператив. Днес в Европа броят на кооперативите е нараснал с 16% от 2009 година и всеки пети гражданин е член на такъв. Накратко, това означава малко над 131 000 кооперативи, обединяващи 127 млн. членове. Цифрите за България са също респектиращи – почти 150 000 членове в 1932 кооператива.

 

3
„И аз съм дете от твоя град“ с дарителски ДМС номер„И аз съм дете от твоя град“ с дарителски ДМС номер25.05.2016
Първият ДЕМО център за интегрирано развитие на ромски деца има нужда от подкрепа15.06.2016Първият ДЕМО център за интегрирано развитие на ромски деца има нужда от подкрепа

Подобни публикации

Свят

Иновативен начин за справяне с океанския боклук

CSR News 08.08.2012
Свят

Студентка катери Еверест за благотворителност

CSR News 17.04.2018
Свят

Играта Tilt World в помощ на околната среда

CSR News 16.08.2012
Свят

Chevrolet Volt – ”Световен зелен автомобил” на 2011

CSR News 30.04.2011
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.