Nike в борбата за климатичните промени
Преди седем години Nike започва да работи по нов инструмент за дизайнерите на компанията, който да им показва как продуктите въздействат на околната среда. Съвсем наскоро компанията пусна публична версия на инструмента Environmental Apparel Design. Така Nike споделя нещо, което й е струвало 6 милиона долара и 7 години труд и показва, че има много начини за увеличаване на сътрудничеството в името на опазването на околната среда.
Инструментът дава на дизайнерите незабавна информация за устойчивостта на техните проекти още в най-ранните етапи на създаването на продуктите. “Това постоянно им дава обратна връзка и им показва как да направят своя избор”, заяви Лори Вогел от Nike. Дизайнерите получават обща оценка за продуктите въз основа на материалите, отпадъците и др. Така дизайнерските екипи са насочени постоянно към вземане на решения, които намаляват въздействието на продуктите върху околната среда.
При пускането на инструмента, Nike обяви, че се надява, други компании да го използват и развиват и да търсят сътрудничество чрез GreenXchange – форум, в който компаниите могат да обменят информация, за да може да се премине към едни наистина по-устойчиви иновации.
Източник: ЕкоМедиа
Автор: Петър Петков