• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Образование и НаукаОколна среда и Екология
WWF 18.05.2021

Panda Labs открива новатори в сферите на храните и отпадъците

Екотрупчета от кафе и пестициди от естествени съставки са идеите – победители от двата мастъркласа, организирани от WWF

Като част от Panda Labs – младежката иновационна програма на WWF България , миналата седмица в София Тех Парк се проведоха финалните етапи от мастъркласовете „Бъдещето на отпадъците“ и „Бъдещето на храната“. В мастъркласа участваха ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години с интереси в сферата на иновациите, технологиите, природните науки и опазването на околната среда. 

Мастърклас седмицата беше изпълнена с лекции по финанси, маркетинг, технологии за привличане на инвеститори, както и посещения в лаборатории и бизнес централи. Участниците от семестър „Бъдещето на отпадъците“ имаха шанса да посетят образователния център на Екопак, както и да видят отблизо процесите в сортировъчния пункт. Посещението беше съпроводено с лекция от екипа на компанията. След представянето на техните идеи, участниците посетиха и централния офис на Кауфланд в България, където научиха първо лице какви усилия полага компанията, за да намали използването на пластмаса. 

Участниците от семестър „Бъдещето на храната“ също посетиха централата на Кауфланд и разбраха много за това как се планират доставките на артикули в цялата страна, така че хранителният отпадък да се сведе до абсолютен минимум. 

Учените от Института по криобиология и хранителни технологии също отвориха вратите си за младежите, за да им разкажат повече за процеса на лиофилизация – ключов елемент в приготвянето на храни за космонавти. 

Дни преди финалното им представяне, отборите бяха на посещение и в лаборатория на CASI (Center for Applied Studies and Innovation). Част от посещенията и на двете групи участници беше гостуването в “територията за любопитковци” – TechnoMagic Land.

Победителите от двата семестъра бяха избрани от опитно жури, което предварително беше запознато с бизнес плановете на всички отбори. От „Бъдещето на отпадъците“ за победители бяха обявени отбор КафЕко от Русе с техния план за създаване на екотрупчета за отопление от кафе. От „Бъдещето на храната“ отбор BioFoam с био-алтернативен пестицид, направен от коприва, чесън и други съставки, който отблъсква всички естествени вредители. Наградата за отборите победители е финансова подкрепа за създаването на прототип в размер от 10 000 лв. 

Какви други идеи се състезаваха за голямата награда?

В „Бъдещето на отпадъците“:
– отбор EcoFemly с идея за мобилнo приложениe, което да дава информация дали харесания от нас продукт може да бъде рециклиран;
– отбор WastEd Pandas – разработва мобилно приложение, което да повиши осведомеността на потребителите за разделното изхвърляне на отпадъци. 

В „Бъдещето на храната“:
– отбор М₃KD с план за създаването на бира с различни вкусове от остатъчен хляб, непродаден в магазини и пекарни;
– отбор ZORK с лиофилизирани продукти за алпинисти, произведени от изкупена остатъчна храна от ресторанти;
– отбор Fox Life с идея за хидропонна градина на балкона за чисто отглеждане на зеленчуци в градски условия + мобилно приложение за улесненото ѝ поддържане. 

Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните глобални проблеми в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя работи с подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.

1
Стартират акциите по почистване на „Да изчистим България заедно“, които ще се отбелязват на Есри картаСтартират акциите по почистване на „Да изчистим България заедно“, които ще се отбелязват на Есри карта14.05.2021
Популярни личности се впускат в кални препятствия в подкрепа на деца и младежи от уязвими групи19.05.2021Популярни личности се впускат в кални препятствия в подкрепа на деца и младежи от уязвими групи

Подобни публикации

Околна среда и Екология

КАПАЧКИ В ДЕЙСТВИЕ постигна 11-ти тон

csr-news 13.07.2015
Околна среда и Екология

Два тона само за един месец – КАПАЧКИ В ДЕЙСТВИЕ с уникално постижение

CSR News 26.01.2015
Околна среда и Екология

Платформата за пеликани на остров Персина беше разширена

WWF 04.11.2011
Образование и Наука

Академия за неформално обучение отвори врати в София

Фондация "За Нашите Деца" 04.03.2014
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.