AVON дари над 800 млн. долара за каузи в полза на жените
Възпитаничка на Принстън, тя се присъединява към компанията през 1994 г. като президент на продуктовата маркетинг група на AVON в САЩ, а от 1996 до 1998 г. се издига до най-високите длъжности в продуктовата маркетинг група на AVON, където ръководи научноизследователска и развойна дейност, проучвания на пазара, стратегическо планиране, смесени дружества и съюзи.
Преди да заеме сегашната си позиция е била президент и главен оперативен директор с пълна финансова отговорност за филиалите на AVON по целия свят.
През 2008г. Андреа Джанг е назначена за председател на Световната федерация на асоциациите за директни продажби (WFDSA). През март Член на Съвета на директорите на General Electric Company и Apple, както и на борда на Нюйоркската презвитерианска болница и борда на директорите на световната организация Catalyst.
Миналата година е удостоена с отличието Clinton Global Citizen за корпоративния сектор, който я награждава за постиженията й като лидер с визия за намесата на AVON в глобални кризи. През същата година тя се класира на 5-то място в класацията за 50-те най-влиятелни бизнес дами на списание Fortune. За втора поредна година г-жа Джанг заема 2-ро място в класацията за най-успешните бизнес дами в света на в. „Financial Times”. Вижте ексклузивно интервю с жената, покорила толкова върхове в името на мисията да вдъхновява жените.
———————————————————————————————————————————-
– Вие сте изпълнителен директор на AVON, компания, присъстваща в класацията Fortune 500 повече от десет години. Все още жените, които заемат позиция от вашия ранг са твърде малко. Според вас те направили ли са крачка напред във висшите нива на управление?
– Имам честта да съм изпълнителен директор на Аvon от 1999 г. Оттогава е минало повече от десетилетие и мисля, че нещата определено са се променили. Има повече жени с лидерска роля под изпълнителните директори – оперативни началници, главни финансисти, които са невероятно талантливи и готови да направят този скок, за да управляват компаниите, в които работят. Смятам, че в следващите 10 години ще бъдат по-различни от изминалите 10. Въпреки че общата картина се е подобрила, все още има какво да се направи. Според проучване на Catalyst през 2010 г. близо 30% от компаниите, които присъстват в класацията на списание Fortune 500 нямат нито една жена на управленска позиция; жените заемат по-малко от 15% от всички управленски постове и по-малко от 8% от най-печелившите хора в света са от жени.
– Как са представени жените в мениджмънта на AVON?
– Гордеем се с факта, че присъстваме в престижната класация на списание Fortune с най-много жени на мениджърски постове. Съотношението мъже-жени мениждъри в AVON е 50:50, същото е и в борда на директорите на компанията.
– AVON отдавна се свързва с благотворителността. Какъв ще бъде обликът й през 2011 г.?
– В продължение на 125 години всички представители и служители на AVON се чувстват много горди от това, че се справяме толкова успешно в благотворителността. Фондацията за жени AVON се разрасна и дари над 800 млн. долара за каузи, които са важни за повечето жени. Ние сме най-големите корпоративни поддръжници на каузата за борба с рака на гърдата. Загрижени сме и за проблема с насилието над жените и имаме различни инициативи по света, за да спрем тази епидемия.
Една от всеки три жени по света е жертва на домашно насилие. Това е потресаващо отрезвяваща статистика. През януари като част от едногодишното ни празнуване на 125-ия ни рожден ден обявихме създаването на „1-милионен фонд на надеждата”. Този фонд инициира и обединява усилия в световен мащаб в подкрепа на местни убежища и агенции за закрила на жени, претърпели домашно насилие, във всеки от 16-те града от нашия „Световен тур на надеждата”.
– Как ще отбележите 125-годишния юбилей на компанията и как ще разпространите основното й послание, върху което поставяте акцента тази година – вярата?
– За да споделя своята вяра, ще посетя 16 града по света по време на Световния тур на надеждата на AVON. През 2011г. целта ми е да докосна сърцата на 125 000 наши представители, заразявайки ги със страстното ни убеждение, че за AVON и за всички нас най-хубавото тепърва предстои.
– Как виждате възможностите за растеж на компанията в бъдеще?
– Развиващите се и нововъзникващите пазари предоставят много възможности. През последните пет години голяма част от ръста си дължим на Латинска Америка и Централна и Източна Европа. Поглеждайки напред, пазари като Китай и Индия представляват огромни възможности.
– Каква е ролята на представителите на AVON през 2011?
– Те играят централна роля в успеха на компанията, както сега, така и преди 125 години. Те винаги са били душата и сърцето на бизнеса. Всичко, зад което застава компанията, е да вдъхнови жените. А това се случва именно чрез Представителите на AVON. Те обслужват над 300 милиона клиента, продават 3,5 милиарда продукта годишно и общо печелят 4,5 милиарда долара.
– Използват ли представителите на AVON технологиите в работата си и промени ли се начинът, по който хората пазаруват и общуват помежду си днес?
– Технологиите определено играят огромна роля. За да може да използваме силата на новите технологии, в AVON продължаваме да въвеждаме иновации в канала за директни продажби. Нашите онлайн инструменти за продажби и ползата от социалните медии буквално променят производителните възможности на Представителите ни. Ние им предоставяме инструменти, които ги улесняват в ръководенето и развитието на бизнеса, както и правят по-удобно свързването им един с друг, както и с клиентите.
– Ако трябва да изберете само един приоритет за AVON, кой би бил той?
– Никога да не забравяме основната мисия на AVON – да вдъхновява жените!
Източник: www.manager.bg