Фондация „Фондацията“ отпуска 21 стипендии в подкрепа на детския талант.
Какво отличава стипендиите по проекта „Талантът обича всяко дете“?
1. Проектен принцип на обучение – реализирането на общ проект от децата, във всички курсове на обучение. Темата на проекта винаги е глобална, засяга различни аспекти от живота и позволява на децата да прилагат и използват информацията по време на учене. Работата по проект им дава възможност за учене чрез преживяване и интегриране на качества, като: воля за добро, мотивация, отдаденост, смелост, целеустременост, активност, уважение, адаптивност, сътрудничество, креативност, любопитство, увереност, отговорност.
2. Полагане на международно признатите тестове за креативност и въображение Torrance Test of Creative Thinking в началото и в края на учебната година.
3. Методът „Деца обучават деца“ – Един от най-важните аспекти от програмата „Талантът обича всяко дете“ е обучението на деца в ценности, като грижа, взаимопомощ, комуникация и общуване в група, способност за предаване на уменията. Най-естественият начин за постигането на тези цели, е когато на децата се даде възможност да станат част от целия образователен процес – не само на обучавани, а и на обучаващи – по-големите на по-малките, а също така и между групи деца, които изучават различни предмети. По този начин, се дава възможност на децата сами да променят своята гледна точка на възприятие на един и същ процес. Така от една страна се разширяват способностите за възприемане, а от друга тези за интерпретация, комуникация и поемане на отговорност.
4. Методът “Пространство за решения” – развива различаващите способности, потенциалите за комуникация, креативно и иновативно мислене, умения за активно слушане и участие в групов творчески процес, качествата активност, отговорност и мотивация. Той дава възможност на деца от различните курсове – английски език, театър и изобразително изкуство да изградят общо творческо пространство за дискусия и разрешаване на конкретни проблеми, свързани със съвместния им групов проект.
5. Включване на модулите:
- Самоусъвършенстване чрез движение – съчетаването на внимание и движение позволява на децата да опознаят възможностите на своето тяло и на тази основа да започнат съзнателно да ги развиват.
- Рубрика „Здраве“ – представяне в клас на тема, имаща отношение към здравето. Темите се представят по интересен и достъпен за децата начин, който им дава възможност да участват, да задават въпроси и да обсъждат.
- Стречинг в клас – кратки модули с двигателни упражнения, които се провеждат в началото на учебните часове. Детската възраст е времето, когато най-активно опознаваме света и изграждаме навици. Децата изучават и установяват отношенията си със света около тях посредством телата си. Те играят роля в своя свят, изследват го чрез сетивата си, натрупвайки опит чрез зрението, слуха, допира, обонянието, вкуса. Движението подпомага и мисловния процес.