• Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
CSR - Порталът за Корпоративна Социална отговорност.
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
  • Новини
    • Избрано
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Свят
    • Интервюта
  • Добри практики
    • Образование и Наука
    • Околна среда и Екология
    • Общество
    • Маркетинг с кауза
    • Човешки капитал
    • Общ характер
    • Полезно
  • Социална отговорност
    • Дефиниции за КСО
    • Области на КСО
    • Ползи от КСО
    • Стратегия
    • Развитие на КСО
    • Проучвания
    • Измерване КСО
    • Термини
    • Цитати и сентенции
    • Полезни и КСО връзки
  • Партньори
    • Корпоративни партньори
    • Нестопански организации
    • Социално отговорни медии
    • Браншови организации
    • Образователни институции
  • За Нас
    • Нашата История
    • Дейности
    • Мисия и цели
    • Членство
    • Екип
    • Проекти и кампании
Общ характер
CSR News 31.08.2010

Петте най-често допускани грешки в “зеления” бизнес

1. Превръщането на една компания в “зелена” коства много пари

 

 

Много компании се притесняват да въведат критерии в своята работа, защитаващи околната среда, тъй като смятат, че преминаването “на зелено” ще им коства много средства. Доколкото това е истина за някои случаи (източниците на възобновяема енергия), то има много примери, където превръщането на един бизнес в отговорен към околната среда всъщност спестява пари. Съвсем малки нововъведения могат да рефлектират в драстично снижаване на някои разходи. Например преминаването от хартиен към електронен вариант на комуникация с клиентите или намиране на начини за повторно използване или рециклиране на материали. Устойчивото развитие основно се изразява в това да направим използването на ресурсите по-ефективно, а орязването на излишното е добро не само за природата, но и за бизнеса.

2. Подценяване на усета на клиентите да търсят истински зелени продукти

Най-голямата уловка за всички онези компании, които са решили “да станат зелени”, е подценяването на критичното мислене на клиентите и способността им да усетят фалша. Само защото продуктите ви се предлагат в ярко зелени опаковки, използват думи като “еко” и “органичен” върху тях, не означава, че имат такъв ефект върху околната среда и вашите клиенти лесно могат да разберат това. Бъдете подготвени и очаквайте вашите продукти да се разглеждат “под лупа”, клиентите да четат подробно съдържанието на етикетите, да задават въпроси и да търсят информация за тях в мрежата, както и да ги сравняват с други подобни продукти на ваши конкуренти. Ако наистина няма нищо “зелено” в продуктите ви, то спестете си труда да ги рекламирате и предлагате като такива. Това само ще навреди на репутацията и бранда, който налагате.

3. Помислете дали опаковките в бежово, думи като “еко”, както и зелено листо в логото ви са това от което се нуждаете

Традиционните “зелени” символи вече са доволно изтъркани, макар и да са разпознаваеми от хората. Това е така, тъй като всяка компания, налагаща подобна марка днес, се опитва да заложи на явни символи, които да привличат внимание от пръв поглед, но това би било добра рекламна стратегия, ако продуктите не бяха болшинство. Този празен символизъм вече не е нужен, тъй като не носи конкретно послание. По-доброто бизнес решение би било да се отличите с уникален бранд, като отделите повече време да предадете своето послание на клиентите си, използвайки етикетите, текста, опаковката и стратегически маркетинг.

4. Не надценявайте вашите клиенти

Точно обратното на предишните две точки е да разчитате, че вашите клиенти имат достатъчно време и интерес, за да го инвестират в проучване и осмисляне на вашата “зелена” стратегия и какво предлагате с нея. Както казахме в точка 2, клиентите ви не са глупави, но те също имат своя собствен живот и не биха заубили часове наред, за да анализират продуктите ви. Ако вие не маркетирате активно и не обяснявате разбираемо своята зелена стратегия, то никой няма да разбере за вас. Не разчитайте, че след като бизнесът ви се занимава с “правилното нещо”, то хората ще го намерят по естествен път, ако не го маркетирате и рекламирате правилно. Това просто няма да се случи.

5. Убеждението, че докато не превърнете 100% от бизнеса си в зелен няма смисъл да привличате внимание върху “зелените” инициативи, които развивате

Това е проблем, който се забелязва все повече и повече на пазара. Много компании, които разработват и предлагат зелени продукти и имат отговорно отношение към околната среда, не се притесняват да го заявяват, без да се притесняват, че ще бъдат обявени за фалшиви. Много по-важно е да се виждат усилията ви в тази посока, отколкото някой да ви обяви в мрежата за фалшива компания. Тъй като всеки може да публикува за вас каквото пожелае, то вие трябва да имате достатъчно прозрачна политика и солидна зелена стратегия. Ако това е така, вашите поддръжници ще ви подкрепят и лесно ще оставите зад гърба си интернет хейтъри и тролове. Пазете се и от другата крайност – да бъдете тотално прозрачни, което може да ви доведе до неверни твърдения за подуктите ви. Това вече със сигурност ще срине доброто отношение на клиентите ви и да ви върне в изходна позиция.

Източник: econ.bg

 

1
М-Тел е новият спонсор на футболните националиМ-Тел е новият спонсор на футболните национали31.08.2010
Мач на звездите ще събира средства за деца без родители01.09.2010Мач на звездите ще събира средства за деца без родители

Подобни публикации

Общ характер

Корпоративна социална отговорност за малкия бизнес

CSR News 02.11.2010
Общ характер

Големите компании ще учат малките на социална отговорност

Global Compact 02.12.2011
Общ характер

Тайните на отговорното предприемачество

NewBusiness.bg 17.09.2010
Общ характер

Мусала Софт успешно премина одитите по Качество, Информационна Сигурност и Околна среда

Мусала Софт 29.04.2013
Последни стаии
  • Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
    Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната
  • Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
    Близо 2.5 млн. лева дарения събра до момента “Българската Коледа”
  • 4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
    4700 ученици и студенти зададоха над 500 въпроса в петото издание на програмата #YouthEmpowered
  • „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
    „Чудната градина“ – мястото, където трудът и подкрепата раждат богата реколта
  • Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно
    Нов Комплекс за ранно детско развитие в София ще помага на над 1000 деца и семейства годишно

CSR България

CSR Bulgaria е първата българска специализирана мрежа за корпоративна социална отговорност (КСО), която изгражда трайна връзка между нуждите и ресурсите на обществото и бизнеса.

Общи условия

Поверителност

Полезни връзки

FAQ

Контакти

2022 © CSR Bulgaria. Всички права запазени.