
Потребителски съвет към ЧЕЗ обсъди възможностите за повишаване на културата на енергийно потребление
„Благодаря на участниците на заседанието за споделените идеи и направените предложения. Единодушни бяхме в мнението, че пътят към намаляване на разходите за електричество, започва с енергийната ефективност. Това означава не само да санираме жилищата и да си купим енергийно ефективни уреди, но и да променим начина си на мислене и поведение, относно консумацията на електроенергия.“, каза Тодор Матев, председател на потребителския съвет.
Обсъдени бяха предстоящите кампании за енергийна ефективност, които ЧЕЗ планира. В началото на декември дружеството ще стартира интерактивна игра „Академия енергия“, насочена към младите, динамични хора. Предстои въвеждането на дългосрочна програма за информиране на децата от началния курс в училищата на територията на Западна България.
Компаниите от групата на ЧЕЗ в България изпълняват различни мерки за енергийна ефективност и провеждат информационни кампании, насочени към намаляване на крайното енергийно потребление . На корпоративния уебсайт www.cez.bg, в раздел „За клиента“, е разработена специализирана секция „Енергийна ефективност“, която дава подробна информация за възможностите за пестене на енергия. Всяка година се издава книжката „Пътеводител за клиента“ с актуална практическа информация и съвети към потребителите. Провеждат се информационни кампании, популяризиращи енергийната ефективност и енергоспестяващите мерки в крайното потребление. През миналата година бе издаден наръчник „Енергиен спестовник“, който съдържа препоръки и практически решения за оптимизиране на енергийното потребление. Важен елемент в политиката на ЧЕЗ в областта на енергийната ефективност е партньорството с общините, изразяващо се в подпомагане на детски градини и училища чрез енергийно обследване и саниране, както и в осигуряване на обучение по енергийна ефективност на общински служители.